رپورتاژ آگهی


بررسی پرفروش ترین مدل های واش بتن

موزاییک واش بتن که به عنوان موزاییک شسته نیز شناخته می شود، یک نوع کفپوش بتنی است. این نوع موزاییک را از ترکیب سنگدانه ها با بتن تولید می کنند. شکل ظاهری واش بتن، افراد زیادی را برای خرید آن ترغیب کرده است. از موزاییک واش بتن برای کف پیاده روها، روف گاردن، ویلا، باغ و غیره استفاده می شود. به همین دلیل مدل های بسیاری از این موزاییک را می توانید در بازار مشاهده کنید.

واش بتن چیست؟

آیا تا به حال شده که در زمان قدم زدن در پیاده روها، محوطه پارک ها و ساختمان ها متوجه نوع خاصی از کفپوش های کف زمین شوید؟ آیا می دانید که نام این کفپوش ها چیست؟ در حقیقت باید گفت که واش بتن یکی از انواع بتن های آماده بوده که اجزای تشکیل دهنده آن، ترکیبات سیمان، چسب بتن و سنگدانه های معدنی است.

بررسی کاربرد های واش بتن

بررسی پرفروش ترین مدل های واش بتن

همانطور که گفته شد از موزاییک واش بتن برای محوطه سازی باغ، ویلا، پیاده رو، روف گاردن، تالاها و مکان های دیگر استفاده می شود. در واقع این نوع کفپوش بتنی هم برای مکان های عمومی و هم برای مکان های روبسته قابل استفاده است. علاوه بر این، موزاییک بتن شسته در برابر لیز خوردن مقاومت بالایی دارد و گزینه مناسبی برای پیاده های شهری است. یکی دیگر از دلایل انتخاب موزاییک واش بتن، ترکیب آن با مصالح دیگر است.

معرفی انواع مختلف واش بتن

انواع مختلفی از واش بتن را می توان در بازار مشاهده کرد. هر کدام از واش بتن ها برای مصارف گوناگونی با توجه به شرایط آب و هوایی استفاده می شوند. مهم ترین واش بتن های موجود عبارتند از:

ساخت واش بتن درجا در دو حرکت

ساخت واش بتن درجا در ایران رایج نیست. از این روش، در کشورهای پیشرفته برای تولید موزاییک واش بتن استفاده می شود زیرا هزینه های مربوط به ساخت آن گران بوده و به تجهیزات پیشرفته ای نیاز دارد. در روش ساخت واش بتن درجا، در مرحله اول یک لایه سیمان ریخته می شود، سپس ملات را همراه با سنگ ها برروی یک لایه سیمان می ریزند. سپس به این مواد، فشاری وارد می شود.

تولید واش بتن با یک پرس قوی

در این روش تمامی شرایط لازم برای تولید واش بتن باید رعایت شود تا پرس کردن این کفپوش به خوبی انجام گیرد در غیر این صورت، کیفیت واش بتن تا حدود زیادی کاهش می یابد. اساس کار روش پرسی این است که ابتدا نیمی از قالب را با مخلوط سیمان، پودر سنگ، سنگ دانه و آب و نصف دیگر را با مخلوط ماسه، سیمان و آب پر می کنند. در گام بعدی، عملیات پرس کردن صورت می گیرد. پس از آن، واش بتن را از قالب های مخصوص خود جدا می کنند و به مدت یک شبانه روز داخل یک اتاق بخار قرار می دهند. بعد از این مدت، فرآیند ساب کردن انجام می شود تا موزاییک واش بتن آماده شود.

ساخت واش بتن با روش ویبره ای

روش ویبره ای سریع ترین روش ساخت واش بتن است. در ابتدا، کلیه مواد اولیه از طریق یک میکسر با یک دیگر مخلوط شده سپس آن ها را داخل یک قالب لاستیکی می ریزند. در گام بعدی، قالب را روی یک دستگاهی که ویبره دارد قرار می دهند. دستگاه ویبره باعث صاف و یکدست شدن سطح مواد می شود. بعد از آن، نوبت به مرحله کیورینگ می رسد تا مواد واش بتن را با بخار به عمل آورند. پس از گذشت یک شبانه روز نیز می توان فرآیند ساب کردن را انجام داد.

ساخت واش بتن آنتیک با سنگ ریز

این روش یکی از مدرن ترین روش های تولید موزاییک واش بتن است. مواد اولیه مورد نیاز برای این روش، سنگدانه، سیمان، آب، پیگمنت های رنگی و پودر میکرونیزه بوده که باید کیفیت لازم را در برابر مقاومت فشاری داشته باشند.

بررسی نحوه تولید واش بتن

برای اجرای واش بتن باید ابتدا محوطه مدنظر را صاف و همواره می کنند. سپس ملاتی از ماسه و سیمان را بر کف زمین ریخته و پس از آماده شدن آن، واش بتن را روی ملات می ریزند. سپس فرآیند پرداخت را با استفاده از واتر جت و ساب بر روی سطح انجام می دهند.

خرید و استفاده از واش بتن

بررسی پرفروش ترین مدل های واش بتن

امروزه استفاده از واش بتن و جدول بتنی به دلیل کاربردهای گسترده آن در فضای عمومی، طرفداران زیادی پیدا کرده است. در حقیقت، شهرداری ها، پیمانکاران و مصرف کنندگان شخصی برای زیباسازی محوطه های مختلف از این نوع کفپوش بتنی استفاده می کنند. به همین دلیل، واش بتن ها دارای قیمت های گوناگونی هستند. بنابراین، این کفپوش بتنی را می توان از قطعات سیمانی پارسیان یکی از حرفه ای ترین شرکت های تولید کننده واش بتن در ایران خریداری کرد.

منبع:   parsiancf.com