جالب و خواندنی


7 تا از بهترین مناطق خنک اطراف تهران؛ جاهای خنک نزدیک تهران در تابستان کجا هستند؟

زندگی شلوغ و پرجنب و جوش در کلانشهری مانند تهران، تایم‌های استراحت در محیطی آرامش بخش و ترجیحاً در دامان مادر طبیعت می‌طلبد. به همین دلیل، خیلی از تهران نشین‌های کشور در تعطیلات یا آخر هفته بار را برای سفری یک روزه به مناطق خنک اطراف تهران می‌بندند.

گرمای شدید، باعث می‌شود جاهای خنک تهران در تابستان بیش از پیش به عنوان گزینه‌های مسافرتی جذابیت پیدا کنند. اگر شما هم قصد دارید برای عوض کردن حال و هوا به مکان های خنک نزدیک تهران سر بزنید، لیست امروز را از دست ندهید.

لیست بهترین مناطق خنک اطراف تهران برای سفر یکروزه

۱. قلعه الموت، یکی از مناطق خنک اطراف تهران

7 تا از بهترین مناطق خنک اطراف تهران؛ جاهای خنک نزدیک تهران در تابستان کجا هستند؟

  • آدرس: قزوین، جاده الموت، بعد از روستای بوکان

اگر به دنبال یکی از مناطق خنک اطراف تهران برای سفر یک روزه هستید که ترکیبی به یاد ماندنی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی را دربر داشته باشد، قلعه الموت همان چیزی است که دنبالش می‌گردید. قلعه الموت، بازمانده مقر بنیانگذار فرقه اسماعیلیه حسن صباح، از جمله قلعه‌های قدیمی است که توسط مغول‌ها تا حد زیادی تخریب شده اما بقایای آن برای علاقمندان به تاریخ و فرهنگ ایران پابرجا مانده‌اند.

۲. هفت آبشار لفور یا تیرکن، از جمله جاهای خنک تهران در تابستان

  • آدرس: شهرستان بابل، جاده فیروزجاه

اگر به دنبال یکی از مناطق خنک اطراف تهران برای سفر در روزه در تابستان هستید، هفت آبشار تیرکن یکی از بهترین مکان های خنک نزدیک تهران است که می‌توانید سری به آن بزنید. از روستای تیرکن تا مجموعه زیبایی از آبشار، دریاچه و دریا، تنها دو ساعت پیاده روی فاصله خواهد بود. آبشارهای زیبایی که بزرگترین آنها در ارتفاعی ۹ متری قرار دارد، فضایی دل انگیز و مناسب در میان مناطق خنک اطراف تهران برای سفری کوتاه به وجود آورده‌اند.

۳. منطقه آهار، یکی از زیباترین جاهای ییلاقی اطراف تهران

  • آدرس: شهرستان شمیران، رودبار قصران، ۲۳ کیلومتری شمال غرب گلندوک

مکان های ییلاقی نزدیک تهران، پاتوق کسانی هستند که دلشان می‌خواهد در فرصتی که دارند، به یکی از مناطق خنک اطراف تهران سری بزنند و ساعاتی را به دور از شلوغی و آلودگی بگذرانند. اگر به دنبال مکانی با زیبایی طبیعی و هوایی لطیف هستید، از تهران به سمت بزرگراه شهید بابایی، به سمت لواسان روانه شوید. در نهایت بعد از رسیدن به اوشان، روستای آهار از شما استقبال خواهد کرد. طبیعت زیبا و پاکیزه این محل، برای خانواده‌ها و اکیپ‌های دوستانه بهترین گزینه خواهد بود.

۴. سد لفور، یکی از جاهای خنک تهران در تابستان

7 تا از بهترین مناطق خنک اطراف تهران؛ جاهای خنک نزدیک تهران در تابستان کجا هستند؟

  • آدرس: ۴۵ متری جنوب بابل، سد البرز یا سد پاشاکلا

برخی خانواده‌هایی که در جستجوی یک محل خنک و خوش آب و هوا برای سفر یک روزه در تهران هستند، باروبندیل را می‌بندند و به سوی یکی از مناطق خنک اطراف تهران یعنی سد لفور روانه می‌شوند. این محل خوش آب و هوا، یکی از متنوع‌ترین و زیباترین اکوسیستم‌ها را در بین مکان های خنک نزدیک تهران دارد و برای یک پیک نیک خانوادگی بهترین گزینه خواهد بود.

۵. روستای کردان، یکی از زیباترین ییلاقات اطراف تهران

  • آدرس: ۲۵ کیلومتری کرج، ۶۵ کیلومتری شمال غرب تهران، روستای کردان

اگر قصد دارید به یکی از مناطق خنک اطراف تهران در نزدیکی البرز بروید، پیشنهاد می‎‌کنیم به روستای کردان که یکی از توابع شهرستان ساوجبلاغ به حساب می‌آید سری بزنید. علاوه بر هوای پاکیزه و مطبوع، جاذبه‎‌هایی مانند مقبره معروف بی بی شهربانو، سد کردان و برج آرامگاهی نیز از دیدنی‌های این منطقه هستند که هرساله مسافران زیادی را به این منطقه از مکان های خنک نزدیک تهران می‌کشانند.

۶. جنگل نقله بر گیلان، یکی از خنک‌ترین مکان‌های نزدیک تهران

  • آدرس: استان گیلان، شهرستان رودبار، بخش مرکزی، دهستان رستم آباد شمالی، غرب روستای پیرسرا

جنگل نقله بر گیلان، یکی از مکان های خنک نزدیک تهران است که با طی مسیری ۴ ساعته می‌توانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. این مکان یکی از خنک ترین جاهای تهران در تابستان است و برای کسانی که هوس جنگل گردی کرده باشند، بهترین مقصد خواهد بود.

۷. دریاچه فراخین، یکی از جاهای خنک نزدیک تهران در تابستان

7 تا از بهترین مناطق خنک اطراف تهران؛ جاهای خنک نزدیک تهران در تابستان کجا هستند؟

  • آدرس: ۱۸۸ کیلومتری تهران، نزدیکی روستای ویسر و در پنج کیلومتری روستای چلندر

در لیست امروز به دنبال معرفی مکان های خنک نزدیک تهران هستید که از تجربه جنگل گردی شما، خاطراتی مانند بازدید از جنگل پریان برجا بگذارد؟ دریاچه فراخین دقیقاً همان چیزی است که به دنبالش هستید. این دریاچه در میان جنگل‌های پهن برگ هیرکانی و با فاصله اندکی از روستای ویسر (یکی از توابع نوشهر) واقع شده است و دست کمی از تالاب‌های زیبای گیلان ندارد.

سفر یک روزه به مناطق خنک اطراف تهران با ماشین اجاره‌ای

سفر جاده‌ای به مقصد جاهای خنک تهران در تابستان، ماشین قدرتمند و پرسرعت می‌طلبد. به همین دلیل اگر قصد داشته باشید همراه خانواده یا دوستان به سمت یکی از مقاصدی که معرفی کردیم روانه شوید، پیش از هرچیزی اطمینان حاصل کنید که خودروی شما مناسب طی مسیرهای طولانی و احیاناً پرپیچ‌وخم یا لغزنده هست. هرچه باشد، قرار است مسیری تقریباً هشت ساعته را در جاده با یار فولادی خود طی کنید. اما اگر ماشین را چک کردید و متوجه شدید که شرایط مناسب را ندارد، چه؟

البته که نباید بی‌خیال سفر شوید! با وجود مؤسسه اجاره خودرو سپریس، می‌توانید با هزینه‌ای کم و اطمینان خاطر هر خودرویی که بیشترین همخوانی را با انتظارات شما و شرایط جاده دارد برای مسافرت اجاره نمایید. لیست مجموعه سپریس، هرنوع خودرویی که مدنظر داشته باشید را برای اجاره ارائه می‌دهد؛ از اجاره خودرهای لوکس خارجی بزرگ و ون‌های جادار برای خانواده‌ها گرفته تا کرایه ماشین در تهران از برندهای قدرتمند ژاپنی و آلمانی برای طی مسیرهای لغزنده. این گزینه برای کسانی که صرفاً دنبال گذران تعطیلات در مناطق خنک اطراف تهران هستند و نمی‌خواهند هزینه زیادی متحمل شوند، بهترین گزینه خواهد بود. برخلاف بسیاری از شرکت‌های اجاره خودرو، سپریس به شما اجازه می‌دهد به صورت آنلاین قرارداد اجاره ماشین را امضا کنید و تحویل مدارک را نیز اینترنتی انجام بدهید. به این ترتیب بدون چک و چانه یا کاغذبازی‌های غیرضروری، می‌توانید خودروی مناسبی اجاره نمایید و از سفر لذت ببرید.

جمع بندی

سفر به مناطق خنک اطراف تهران، بهانه‌ای است تا از هیاهوی زندگی روزمره و پر از شلوغی و سروصدای پایتخت دور شوید و با فرزندان زیبای مادر زمین تجدید دیداری کنید.

اگر خودروی شخصی شما برای سفر جاده‌ای به سوی جاهای خنک تهران در تابستان ماشین مناسب یا در دسترس نیست، نگران نشوید. با مؤسسه اجاره خودرو سپریس می‌توانید با کمترین دردسر و بهترین شرایط (از جمله هزینه اجاره)، یک خودروی مناسب در اختیار داشته باشید و همراه عزیزان خود، از زیباترین مکان های خنک نزدیک تهران دیدن کنید.

پیشاپیش سفر خوشی برای شما آرزو می‎کنیم!