جالب و خواندنی


بهترین مکان‌ها برای عکاسی در لاهیجان

مزارع چای، گل‌های نیلوفر آبی، طبیعت سرسبز و گل‌های رنگارنگ تنها بخشی از زیبایی‌های شهر لاهیجان هستند که توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کنند. اگر شما هم جزو گردشگران علاقه‌مند به طبیعت گردی یا عکاسی هستید، بدون شک جاهای دیدنی لاهیجان بهترین گزینه برای شما به حساب می‌آیند. از آنجایی که جاهای دیدنی زیادی برای گشت‌وگذار در لاهیجان وجود دارند، انتخاب بهترین مکان‌ها برای بازدید، طبیعت گردی و عکاسی کمی سخت می‌شود. بنابراین در این مطلب با همراه ما باشید تا بهترین دیدنی های لاهیجان را برای طبیعت گردی و عکاسی معرفی کنیم.

بام سبز لاهیجان

بام سبز یکی از جاهای دیدنی لاهیجان است که نباید فرصت تماشای آن و گشت‌وگذار در آن را از دست داد. هنگام ورود به بام سبز، کوه بزرگی به نام شیطان‌کوه را خواهید دید. در سمت راست و پایین بام سبز، استخر بزرگ لاهیجان نیز قرار دارد. در بام سبز امکانات تفریحی متنوعی مانند شهربازی و تله‌کابین وجود دارد. همچنین رستوران‌ها و کافه‌هایی در اطراف این منطقه قرار دارند. در شیطان‌کوه، آبشاری را می‌بینید که آبی زلال و صاف در آن جریان دارد.

شیطان کوه لاهیجان (بام سبز)

آبشار شیطان کوه از همان استخر بزرگ سرچشمه می‌گیرد و به پایین می‌ریزد. آیا شما هم به عکاسی در لاهیجان علاقه دارید؟ پس همین حالا به‌صورت تک نفره و همراه با همسفرانتان عکس‌های زیبایی در کنار این آبشار بگیرید. این آبشار یکی از بهترین دیدنی های لاهیجان است که به دلیل جریان آب از دل کوه، می‌توان عکس‌های زیبایی از خود آبشار هم گرفت.

تله کابین لاهیجان

اگر شما هم می‌خواهید این شهر زیبای استان گیلان را از بالاترین ارتفاع ببینید، پس سوار تله کابین احرار شوید و به قله تاج خروس بروید. در این صورت برای تصویربرداری از کل منطقه نیاز به تجهیزات تصویربرداری هوایی ندارید. با حرکت تله کابین لاهیجان ، سفر شما در دل طبیعت از بام سبز آغاز شده و تا قله تاج خروس ادامه دارد. هر چه ارتفاعتان بیش‌تر می‌شود مناطق سرسبزتری را می‌بینید که برای عکاسی در لاهیجان جزو بهترین منظره‌ها هستند.

تله کابین احرار لاهیجان

آیا به طبیعت هم علاقه‌مند هستید؟ پس دوربین را کمی کنار بگذارید و از تماشای طبیعت میان راه لذت ببرید. با رسیدن به ایستگاه‌های مقصد، تصاویر زیبایی از عروس شهرهای شمالی ایران می‌بینید که شامل خانه‌هایی با سقف‌های رنگی، مزارع چای، زمین‌های کشاورزی و… هستند.

استخر لاهیجان

استخر لاهیجان که در نزدیکی بام سبز و شیطان کوه قرار گرفته، از دیگر دیدنی‌های لاهیجان است که نباید فرصت عکاسی در آن را از دست داد. این استخر، دریاچه‌ای مصنوعی در شهر لاهیجان است که دور تا دور آن مسیری برای پیاده‌روی و درختان سرسبز قرار گرفتند. به جز عکس‌های زیبایی که می‌توانید از این مکان دیدنی لاهیجان ثبت کنید، جزیره‌ای هم در دل این دریاچه قرار گرفته تا همراه همسفرانتان در کافه و رستوران‌های آن عکس‌های زیبایی به ثبت برسانید. اگر شما هم جزو علاقه‌مندان به طبیعت گردی هستید، حتما در فضای اطراف این دریاچه قدم بزنید و از استشمام هوای تازه، شنیدن صدای آب و تماشای درختان سرسبز و زیبا لذت ببرید.

تالاب سوستان

اگر به گشت‌وگذار در طبیعت علاقه دارید، تالاب سوستان یکی دیگر از دیدنی‌های لاهیجان است که باید آن را ببینید. شاید درختان سرسبز و پوشش گیاهی منطقه، زیبایی بی‌نظیری برای گردشگران داشته باشد و با خودتان بگویید آمدن به اینجا ارزشش را داشت. اما می‌دانید چه چیزی شما را به وجد می‌آورد؟ بدون شک گل‌های نیلوفر آبی در این تالاب.

پس دوربینتان را با خودتان ببرید و صحنه‌های زیبایی از این منظره به تصویر بکشید. گل‌های صورتی رنگی که در میان برگ‌های سبز رنگ روی آب روییدند و تجمع آن‌ها، بهترین گزینه برای گرفتن عکس‌های زیبا است. البته به جز گل‌ها و طبیعت سرسبز، با سفر به تالاب سوستان لاهیجان در فصل‌های پاییز و زمستان می‌توانید عکس‌های زیبایی از مهاجرت دسته‌جمعی پرندگان تهیه کنید.

آرامگاه شیخ زاهد

شاید آرامگاه‌ها، سوژه خاصی برای گرفتن عکس نباشند. اما آرامگاه شیخ زاهد یکی از جاهای دیدنی لاهیجان است که در ارتفاع بلندی قرار دارد. این آرامگاه، محل دفن عارف و درویش بزرگی به نام شیخ تاج الدین ابراهیم است که همه مردم او را به شیخ زاهد گیلانی می‌شناسند. برای بازدید از این مکان باید از پله‌های زیادی بالا بروید و از ارتفاع، منظره زیبایی از لاهیجان را می‌بینید. به همین دلیل است که آرامگاه شیخ زاهد را به عنوان یکی از بهترین سوژه‌های عکاسی در لاهیجان معرفی کردیم. برای گرفتن عکس‌هایی زیبا و بازدید از این مکان، باید به روستای شیخانبر بروید.

موزه چای

یکی از جاهای دیدنی لاهیجان که بر فراز مزارع چای قرار گرفته، موزه چای است. این موزه، محل دفن پدر چای ایران بوده که کاشف السلطنه یا حاج محمود میرزا نام دارد. موزه چای یکی از تخصصی‌ترین موزه‌های ایران است که با آثار مختلف، شروع کار صنعت چای ایران تا وضعیت فعلی آن را به نمایش می‌گذارد. این بنای تاریخی و دیدنی، به شکل ساختمانی دو طبقه طراحی و ساخته شده که طبقه اول آن به لوازم و ابزارهای مرتبط با صنعت چای اختصاص یافته و در طبقه دوم آن می‌توانید ظروف تاریخی متعلق به دوران اشکانیان و سلجوقیان را ببینید.

وجود اشیای تاریخی که هر کدام کاربرد خاصی دارند باعث شده این موزه بهترین سوژه برای عکاسی در لاهیجان باشد. اما این بنا علاوه بر اشیای موزه، طبیعت زیبایی در اطراف خود دارد که می‌توان عکس‌هایی خاطره‌انگیز را از آن ثبت کرد. برای رفتن به این موزه ابتدا به میدان دکتر حشمت لاهیجان و بعد خیابان کاشف شرقی بروید. در انتهای این خیابان می‌توانید این موزه تاریخی را ببینید.

سفر به لاهیجان

فرقی نمی‌کند با هدف بازدید از جاذبه‌های تاریخی به لاهیجان بروید یا طبیعی. به طور کلی خیلی اهمیتی ندارد که با چه هدفی به این شهر سفر می‌کنید. در هر صورت تمام گردشگران به دنبال بهترین جاهای دیدنی لاهیجان برای گشت‌وگذار هستند. یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید در سفر به گل سرسبد شهرهای شمالی ایران انجام دهید، عکاسی در لاهیجان است. در این مطلب برخی از جاهای دیدنی این شهر را معرفی کردیم اما این موارد کافی همه جاذبه‌های لاهیجان نیستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت گردشگری دوجینجا با بهترین جاذبه های گردشگری لاهیجان و استان گیلان آشنا شوید.