رپورتاژ آگهی


سرمایه گذاری در قسمت اروپایی شهر استانبول

استانبول یکی از محبوب‌ترین و مشهور‌ترین شهر‌های جهان است. این منطقه از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار است. دلیل این امر، قرار گرفتن استانبول در ۲ مرز قاره‌های اروپا و آسیا است؛ به‌طوری­که هر بخش آن در یکی از این قاره‌ها قرار دارد. بخش اروپایی این منطقه مساحت کمتری دارد؛ اما از جاذبه‌های بیشتری برخوردار است. بسیاری از افراد با‌توجه به اهمیت این شهر، برای سرمایه‌گذاری و خرید ملک در شهر استانبول در این قسمت اقدام می‌کنند؛ اما تعداد کمی از افراد هستند که با درک اهمیت بخش اروپایی، آن را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند.

استانبول شهری در دو قاره

شهر استانبول یکی از شهر‌های تاریخی محسوب می‌شود که میان ۲ دریا قرار دارد. این ۲ دریا، دریای سیاه و دریای مرمره هستند که توسط یک تنگه به نام بسفر به یک‌دیگر متصل می‌شوند. وجود این تنگه باعث شده تا شهر استانبول به ۲ قسمت شرقی و غربی تقسیم شود.

بخش شرقی در قاره آسیا و بخش غربی در قاره اروپا قرار دارد. قسمت اروپایی این شهر از گذشته تا‌کنون از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. در حال حاضر هم امکانات و تجهیزات مدرنی در این قسمت واقع شده‌اند. هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز خریدی که در قسمت غربی شهر استانبول قرار دارند، بسیار مجهز‌تر هستند.

نکته قابل‌توجه این است که جمعیت ساکن در بخش غربی از بخش شرقی بیشتر است. این امر می‌تواند به­دلیل امکانات و خدماتی باشد که در قسمت اروپایی استانبول ارائه می‌شود. همچنین مکان‌های تاریخی، مسیر‌های ارتباطی و بزرگ‌ترین میدان، در این بخش قرار دارند.

از دیگر تفاوت‌های این ۲ بخش می‌توان به دمای هوا اشاره کرد. دمای هوا در فصول مختلف سال، در این ۲ بخش یکسان نیست؛ اما مهم‌ترین نکته که موجب می‌شود تعداد زیادی از ایرانیان برای سرمایه‌گذاری در بخش اروپایی استانبول اقدام کنند، فرودگاه بین‌المللی آتاتورک است؛ زیرا این فرودگاه موجب شده تا دسترسی ایرانیان به این بخش راحت‌تر شود.

ترغیب سرمایه گذاران

برای اینکه سرمایه‌گذاران برای سرمایه­گذاری در این بخش اقدام کنند، باید به این کار ترغیب شوند. امکانات بخش غربی و اروپایی شهر استانبول به­تنهایی می‌تواند دلیل بزرگی برای سرمایه‌گذاری باشد. خدمات و ویژگی‌های این قسمت، افراد زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب کرده است و همچنین شرایط خرید خانه در این بخش در شهر استانبول از نکات بسیار مهم است. همچنین این شهر به‌صورت روزانه در حال پیشرفت است؛ بنابراین سرمایه‌گذاری در این شهر می‌تواند سود زیادی برای افراد، به­دنبال داشته باشد.

توسعه زیر‌ساخت‌ها

پیشرفت اقتصادی و رو‌به­رشد ترکیه می‌تواند زمینه مناسبی را برای سرمایه‌گذاری در بخش زیر‌ساخت‌ها فراهم کند. ترکیه و به­خصوص بخش اروپایی آن، در حال توسعه زیر‌ساخت‌ها هستند. این زیر‌ساخت‌ها به بخش‌های متنوعی مانند حمل‌و‌نقل، خدمات پزشکی و انرژی مرتبط هستند.

از توسعه زیر‌ساخت‌های این کشور می‌توان به فرودگاه‌ها، بزرگراه، راه‌آهن، ارتباطات و اینترنت اشاره کرد. این موارد از مهم‌ترین عوامل موثر در کیفیت زندگی افراد محسوب می‌شوند. با توسعه این بخش‌ها، کیفیت زندگی در ترکیه بسیار افزایش می‌یابد. این امر توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به سمت بخش اروپایی ترکیه جلب کرده است.

سرمایه گذاری در قسمت اروپایی شهر استانبول

گزینه‌های جذاب در حوزه املاک

یکی از رایج‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در استانبول، خرید ملک است؛ اما این امر به منطقه و امکانات آن بستگی دارد. بخش اروپایی بهترین گزینه برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری در استانبول محسوب می‌شود. از آن‌جایی­که این بخش از امکانات بیشتری برخوردار است؛ زمینه فروش املاک آن نیز بسیار فعال است. املاک زیادی با معماری‌های جذاب و مناظر دیدنی، به‌واسطه طبیعت بکر بخش اروپایی در این منطقه وجود دارد. با خرید این املاک، می‌توان سرمایه‌گذاری پر‌سودی انجام داد.

جذابیت‌های فرهنگی و تاریخی

استانبول، پایتخت سابق امپراتوری روم و عثمانی محسوب می‌شود. همچنین این منطقه به مدت ۲ هزار سال است که محل به وقوع پیوستن رویداد‌های مهم تاریخی است. این شهر پل ارتباطی اروپا و آسیا به شمار می‌رود و سرنوشت پر‌ماجرایی دارد.

رد‌پای تاریخ مهم این شهر، در جای­جای آن وجود دارد. در حال حاضر بنا‌ها و مکان‌های تاریخی بسیاری در این شهر وجود دارد که هر ‌سال تعداد زیادی گردشگر را به سمت خود فرا­می‌خوانند. تعداد زیادی از این بنا‌ها و موزه‌های تاریخی در بخش اروپایی واقع قرار دارند. تاریخ دیدنی و پر ‌رمز‌و‌راز این شهر، تجارت پر‌سودی را برای ساکنان بخش اروپایی ایجاد کرده است.

پیشرفت در زمینه گردشگری

شهر استانبول پیشرفت قابل‌توجهی در بخش گردشگری خود داشته است. استانبول به­عنوان شهری پر از جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های توریستی شناخته می‌شود؛ به‌طوری­که این شهر به­عنوان قلب گردشگری ترکیه معروف است؛ اما بسیاری از گردشگران برای دیدن جاذبه‌های گردشگری بخش اروپایی استانبول سفر می کنند.

خدمات گسترده‌ای در بخش اروپایی استانبول، برای گردشگران در ‌نظر گرفته شده است. این خدمات شامل بهترین رستوران‌ها، بازار‌های بزرگ، کاخ توپکایی و آب انبار باسیلیکا می‌شوند.

کاخ توپکایی یکی بنا‌های تاریخی بخش اروپایی محسوب می‌شود. بسیاری از گردشگران، دیدن از این کاخ را در برنامه خود قرار می‌دهند؛ زیرا این کاخ از معماری خاص و طرح‌های زیبا برخوردار است. آب انبار باسیلیکا نیز از قدیمی‌ترین و با‌شکوه‌ترین سازه‌های استانبول محسوب می‌شود. این بنا نماد امپراطوری بیزانس است که قدرت آن را به رخ می‌کشد.

بخش اروپایی استانبول، توجه بیشتری به این امکان نشان می‌دهد؛ زیرا بخش قابل‌توجهی از گردشگران برای دیدن این مکان‌های تاریخی و گذراندن اوقات‌فراقت در طبیعت بخش اروپایی، به آن‌جا سفر می‌کنند.

سرمایه گذاری در قسمت اروپایی شهر استانبول

پایداری بازار ملک

برای اغلب سرمایه‌گذاران به­خصوص افراد خارجی، بازار ملک استانبول بسیار مناسب است. از آن‌جایی که استانبول برای پیشرفت و توسعه زیر‌ساخت‌ها تلاش می‌کند، امکانات مناسبی در اختیار ساکنان آن قرار می‌گیرد. با‌توجه به این امر، بازار ملک این شهر بسیار پایدار است.

امکان خرید مسکن و سرمایه‌گذاری برای بسیاری از اشخص ثروتمند وجود دارد؛ زیرا ترکیه به­تازگی قوانینی را در این رابطه وضع کرده است. بر‌اساس این قوانین، امکان خرید ملک برای بسیاری از سرمایه‌گذاران ایجاد شده است. به‌طوری­که افراد می‌توانند حتی با خرید مسکن‌های کوچک‌ و با قیمت‌های پایین‌تر، اقامت این کشور را نیز دریافت کنند.

نتیجه گیری

شهر استانبول یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری در دنیا محسوب می‌شود. این امر موجب شده تا افراد زیادی برای سرمایه‌گذاری در این شهر اقدام کنند. بخش اروپایی استانبول، از اهمیت بالا‌تری برخوردار است؛ بنابراین گزینه مناسب‌تری برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. بهترین روش سرمایه‌گذاری در این شهر، خرید املاک است؛ چرا‌که بخش گردشگری و زیر‌ساخت‌های این شهر در حال توسعه هستند. حال شما می‌توانید از به کار گیری تخصص و تجربه‌ی بسیار زیاد مشاوران املاک پوریا مسیر خود برای خرید ملک در شهر استانبول را به راحتی هموار کنید.