رپورتاژ آگهی


خرید کردن یکی از کارهای جذاب در سفر به ترکیه است چه بسا که این خرید کردن معاف از مالیات نیز باشد. ایرانی های زیادی سالانه به استانبول سفر می کنند تا از برندهای موجود در فری شاپ فرودگاه استانبول خرید کنند اما بیشتر آنها درباره برندهای موجود در فری شاپ فرودگاه استانبول اطلاع ندارند و نمی دانند که چه چیزهایی را می توانند از فرودگاه بخرند و چه چیزهایی را نباید از فرودگاه خریداری کنند. در این مقاله قصد داریم تا درباره خرید از دیوتی فیری فرودگاه استانبول یا به عبارتی istanbul airport duty free به شما اطلاعات بدهیم پس اگر دوست دارید تا درباره این موضوع مهم اطلاعات کسب کنید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

چه برند هایی در فیری شاپ فرودگاه استانبول وجود دارد؟ | برندهای موجود در فری شاپ فرودگاه استانبول

در زیر لیست برخی از برند هایی که در فرودگاه استانبول شعبه دارند را می می توانید مشاهده کنید و در صورت نیاز از آنها خرید کنید:

ALTINYILDIZ

LONGCHAMP

ATASAY

LORO PIANA

B&G STORE

LOUIS VUITTON

BAZAAR

LUXURY MULTIBRAND F&A

BEYMEN CLUB

LUZDEMIA

BISSE

MAVI

BLUEMINT

MICHAEL KORS

BOTTEGA VENETA

MONTBLANC

BRANDY’S BY MENDOS

MOSAFER

BVLGARI

MULTI BRAND LUXURY WATCHES

CASIO

NIKE

CELINE

OMEGA

D&R

PANDORA

DAMAT&TWEEN

PAUL&SHARK

DESA 1972

PENTI

DIOR

PIERRE CARDIN/CACHAREL

D’S DAMAT

PRADA

ECCO

RAYBAN

EMNANA

RUE

EMPORIO ARMANI

SAAT&SAAT

ERMENEGILDO ZEGNA

SAINT LAURENT

ETRO

SALVATORE FERRAGAMO

FENDI

SAMSONITE

FURLA

SKECHERS

GIZIA

SPX

GUARD ISTANBUL

SUNGLASS HUT

GUCCI

SWAROVSKI

HERMES

SWATCH

HERSCHEL SUPPLY

TECHNOLOGY STORE

HUGO BOSS

TUMI

IPEKYOL & MACHKA

U.S. POLO ASSN.

KONYALI SAAT

VAKKO

LAMY

YARGICI

LCW

ZEN DIAMON

IPEKYOL & MACHKA

LEGO

KIGILI

KIDS

فروشگاه معاف از مالیات چیست؟

برندهای موجود در فری شاپ فرودگاه استانبول

در برخی از فروشگاه های فرودگاه استانبول عبارت “tax free” نوشته شده است که به این معنی است که کالاهای موجود در آن فروشگاه ها با قیمت کمتری به فروش می رسند و در هنگام خرید از آن ها نیازی به پرداخت مالیات نیست. توجه داشته باشید که برخی از کالاهای فروخته شده در فرودگاه جدید استانبول دارای شرایط ویژه هستند. به عنوان مثال، مردم فقط می توانند با ارائه پاسپورت یک نوشیدنی الکلی خریداری کنند.

خرید فرودگاه استانبول

این مرکز خرید با مساحت ۵۵۰۰۰ متر مربع روزانه به مسافران زیادی خدمات رسانی می کند. در این مرکز برندهای معروفی وجود دارد که می توانید از آنها خرید کنید.

مهمترین و پرفروش ترین فروشگاه های این مرکز خرید به شرح زیر است:

  • فروشگاه های پوشاک زنانه و مردانه
  • فروشگاه های کلاسیک
  • بازار محصولات محلی ترکیه
  • رستوران ها و کافی شاپ ها

این مرکز خرید بسیار پیشرفته است. می‌توانید محصولاتی مانند عینک، لوازم آرایش یا ساعت را از طریق واقعیت مجازی بدون خرید چیزی امتحان کنید. این برای مسافران بسیار جذاب است.

یکی دیگر از نکات ضروری در مرکز خرید استانبول خرید اینترنتی است. شما می توانید هر چیزی که دوست دارید را به صورت آنلاین از طریق سایت های فروشگاهی خریداری کنید. در این صورت فروشگاه محصول شما را نگه می دارد و شما می توانید با ورود به فروشگاه محصول خود را دریافت کنید.

دسترسی به خدمات بانکی در این فرودگاه امکان پذیر است. اگر هنگام خرید از فروشگاه های فعال در فرودگاه با مشکل مواجه شدید، می توانید از دستگاه های خودپرداز فرودگاه استفاده کنید.

در فرودگاه استانبول چه چیزی بخریم؟

اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید که در فرودگاه استانبول چه چیزی بخرید، انتهای این مقاله را با دقت بخوانید تا پاسخ این سوال که از فرودگاه استانبول چه بخرید را بیابید.

فروشگاه های مختلفی در نقاط مختلف فرودگاه وجود دارد که می توانید هر آنچه را که نیاز دارید پیدا کرده و خریداری کنید. بنابراین اگر به دنبال خرید در فرودگاه استانبول هستید، این فرودگاه برای شما مناسب خواهد بود. وقتی به این فرودگاه می روید، قسمت های دیگر را بررسی کنید زیرا مغازه ها پراکنده هستند. مسافران و گردشگران با ورود به این فرودگاه می توانند از مغازه ها دیدن کرده و سوغاتی و لوازم مورد نیاز خود را خریداری کنند.

پیشنهاد می کنیم لباس مورد نظر خود را از فروشگاه های فرودگاه استانبول خریداری کنید و از خرید لوازم برقی به دلیل گران بودن به دلیل مالیات خودداری کنید. در ادامه به معرفی بهترین چیزها برای خرید در فرودگاه استانبول می پردازیم.

در فرودگاه استانبول می توانید لوازم الکترونیکی بخرید، اما باید بدانید که لوازم الکترونیکی در فرودگاه ها معمولا ۳۴ درصد گران تر از جاهای دیگر است. اگر تصمیم دارید یک وسیله الکترونیکی یا لوازم جانبی آن مانند هدفون، شارژر و غیره را در فرودگاه تهیه کنید، بدانید که بیشتر از قیمت واقعی پرداخت خواهید کرد. پس هنگام خرید از مرکز خرید فرودگاه استانبول حتما به این نکته توجه کنید تا دچار رنج نشوید.

لباس های ترکی به کیفیت بالا معروف هستند، بنابراین در اولین خرید خود از فرودگاه استانبول لباس بخرید. اگر از فروشگاه های Tax-Free خرید کنید، می توانید کمتر پرداخت کنید. علاوه بر محصولات تولید شده در ترکیه، می توانید محصولات برندهای برتر دنیا مانند FENDI و GUCCI را خریداری کنید.

اگر عاشق شکلات هستید، شکلات های ترکی را بخرید که در فرودگاه استانبول فروخته می شود، زیرا این فروشگاه ها شکلات های تازه را با بهترین کیفیت می فروشند. با این حال، باید بدانید که شکلات در فرودگاه معمولا دو برابر قیمت آن است. اما اگر شکلات دوست دارید باید این شکلات ها را بخرید و از فروشگاه های جدید فرودگاه استانبول به قسمت شکلات سر بزنید.

اگر قصد خرید عطر در فرودگاه استانبول را دارید، باید بدانید که ممکن است برخی از عطرها با عطر اصلی متفاوت باشد، بنابراین هنگام خرید عطر در فرودگاه استانبول به این نکته توجه کنید، بنابراین هنگام خرید عطر در فرودگاه استانبول حتما به این نکته توجه کنید. اینکه افرادی که در مغازه های فرودگاه بین المللی استانبول عطر می فروشند شما را فریب نمی دهند.

سوالات متداول در مورد خرید در فرودگاه استانبول

هنگام خرید از فروشگاه های معاف از مالیات به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگرچه تابلوی معاف از مالیات در کنار فروشگاه ها قرار داده شده است، اما بهتر است هنگام خرید از مسئولان فروشگاه برای اطمینان از خرید خود سوال کنید.

تاثیرگذارترین برندها در فرودگاه استانبول کدامند؟

NIKE- CASIO- FENDI- GUCCI- HERMES- LEGO- SWATCH-SAMSONITE

منبع: travelling topic