مقالات خواندنی


مشهد به عنوان یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری است و همه ساله افراد زیادی در فصل‌های مختلف سال به این شهر سفر می‌کنند. با وجود اینکه سفرهای گردشگری همیشه با هدف شناخت شهرها و کشورهای مختلف انجام می‌شود، اما سفر به مشهد حال و هوای دیگری دارد.

احساسی که بعد از سفر به این شهر زیارتی دارید را در هیچ‌کدام از سفرهایتان تجربه نخواهید کرد. به همین خاطر است که اغلب افراد سفر به مشهد را چندین و چند بار تجربه می‌کنند؛ و هر بار برای دیدن حرم امام رضا (ع) و حضور در صحن‌های حرم برای سفر دوباره به مشهد مشتاق‌تر می‌شوند.

برای سفر متفاوت به مشهد آماده هستید؟ با کمک این راهنما می‌توانید یک سفر جذاب و به یادماندنی به مشهد مقدس را تجربه کنید.

سفر متفاوت به مشهد

شروع سفر با خرید بلیط پرواز مشهد

هر سفری یک نقطه شروع و پایانی دارد. برای اینکه بتوانید از زمان سفرتان بیشترین استفاده را ببرید و مدت زیادی در راه رسیدن تا این شهر تاریخی، زیارتی و تفریحی نباشید، پیشنهاد می‌کنیم بلیط پرواز مشهد را تهیه کرده و سفر هوایی به سمت این شهر را تجربه کنید.

قیمت بلیط هواپیما مشهد در روزهای مختلف یکسان نیست؛ و با توجه به هجوم گردشگران به سمت این شهر ممکن است بلیط هواپیما مشهد گران‌تر یا ارزان‌تر شود؛ بنابراین برای سفرتان به این شهر لازم است که قیمت بلیط هواپیما را در روزهای مختلف سال بررسی کنید و زمانی که بلیط مشهد ارزان‌تر از همیشه است آن را بخرید.

بازدید از جاذبه‌های ویژه مشهد

هر شهر و کشوری جاذبه‌های مختلفی دارد که سفر به آن را برای گردشگران جذاب‌تر می‌کند. با توجه به اینکه زمان سفر محدود و تعداد جاذبه‌ها زیاد است، بهترین راه لیست کردن جاذبه‌های خاص مشهد و تماشای آن‌ها از نزدیک خواهد بود.

از جمله جاذبه‌های خاص مشهد که اغلب گردشگران برای دیدن آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند می‌توان به پارک کوهسنگی، مقبره فردوسی، پارک وکیل‌آباد و سرزمین موج‌های آبی مشهد اشاره کرد. برای اینکه سفرتان به مشهد پربارتر و خاطره‌انگیزتر از همیشه باشد، ابتدا به دیدن این جاذبه‌ها بروید، سپس در صورتی که زمان داشتید می‌توانید به سایر دیدنی‌های مشهد سر بزنید.

سفر متفاوت به مشهد

غذا خوردن در بهترین رستوران‌های مشهد

مانند ساکنین بقیه شهرهای ایران، مشهدی‌ها نیز دستور پخت‌های خاص خودشان را دارند. عطر و طعم غذاهای خاصی که در مشهد می‌چشید بی‌نظیر است؛ و امکان ندارد که دوباره یا چندباره برای امتحان کردن آن‌ها به مشهد سفر نکنید.

برای امتحان کردن باقالی‌پلو یا ماهیچه رستوران پسران کریم یکی از بهترین گزینه‌های پیش رویتان است. رستوران سدروس غذاهای ایرانی و فرنگی متفاوتی برای گردشگران سرو می‌کند. از دیگر رستوران‌های ویژه مشهد که غذاهای متفاوتی را سرو می‌کند می‌توان به رستوران معین درباری اشاره کرد.

سفر متفاوت به مشهد

خرید از بهترین مراکز خرید مشهد

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سفری گشت زنی در فروشگاه‌های متنوع و خرید کردن است. برای سفر مشهد نیز لازم است که لیست بهترین مراکز خرید مشهد را تهیه کرده و برای خرید سوغاتی و … ابتدا از این مکان‌ها شروع کنید.

مرکز خرید پروما با ۴ طبقه و نمای شیشه‌ای خاصی که دارد در همان نظر اول توجه گردشگران به سمت خودش جلب می‌کند. برندهای متنوع ارائه کننده پوشاک، لوازم‌آرایش، زیورآلات، کیف و کفش و… در این مرکز خرید حضور دارند. حتی می‌توانید در پروما از امکاناتی مانند شهربازی یا سالن بیلیارد و بولینگ نیز استفاده کنید.

مجتمع تجاری الماس شرق با وجود ۶ طبقه و ۱۲۰۰ فروشگاه از دیگر مراکز خرید جذاب و شلوغ مشهد است. علاوه بر این مرکز خرید می‌توانید از مرکز خرید آرمان و بازار رضا که یکی از بازارهای سنتی سرپوشیده مشهد است نیز دیدن کنید. با سر زدن به این مراکز خرید می‌توانید از مطرح‌ترین برندها خرید کرده یا سوغاتی‌هایتان را بهترین قیمت تهیه کنید.

سخن پایانی

سفر کردن وقتی یک تجربه لذت‌بخش است که گردشگران بتوانند از هر دقیقه سفرشان استفاده کنند. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفرهای توریستی – زیارتی به مشهد حضور در حرم امام رضا (ع) محسوب می‌شود. پس از زیارت کردن می‌توانید برای دیدن جاذبه‌های ویژه مشهد، غذا خوردن در رستوران‌های این شهر یا پاساژ گردی آماده شوید؛ و یک سفر سرشار از خاطره به مشهد را برای خودتان رقم بزنید.