جالب و خواندنی


قایق سواری در دبی | انواع قایق های تفریحی دبی

تفریح با قایق برای همه یک تفریح خاص، فوق العاده و به یاد ماندنی است. به خصوص در شهر زیبای دبی که مملو از جاذبه های لوکس فریبنده با معماری خاص است که بهترین حالت به تماشا نشستن این مناظر فوق زیبا، استفاده از انواع قایق های لوکس دبی است.

تنها نکته ای که همواره در تفریحات دبی باید به خاط داشته باشید این است که هنگام ورود باید شناسنامه یا گذرنامه خود را به منظور شناسایی ارائه دهید.

در ادامه به معرفی قایق های معروف دبی و تفریحات دبی جهت راهنمایی سفر به دبی خواهیم پرداخت.

تور قایق سیاه دبی (Black Boat Tours)

همان طور که از نامش پیداست این قایق سیاه رنگ است و شما در قالب ۲ زمان ۶۰ دقیقه ای و ۱۰۰ دقیقه ای می توانید تفریح خود را با آن انتخاب کنید.

شروع حرکت این قایق از دبی مارینا مال (مرکز خرید دبی مارینا) از اسکله ۷ که بسیار معروف است آغاز می گردد.

در طول سفر خود در حالی که به موسیقی زیبا گوش می دهید، از مناظر خیره کننده و تمام جاذبه های ساحلی و خط افق دبی لذت خواهید برد  امکان عکاسی از این مناظر نیز برای شما در این تور فراهم است.

در تور ۶۰ دقیقه ای با قایق سیاه شما از مناطقی مانند کانال مارینا دبی، عین دبی، جزیره بلو واتر (Blue Water)، اقامتگاه ساحلی جمیرا، اسکای دایو دبی (Skydive Dubai)، نخل جمیرا و پالم آتلانتیس دیدن خواهید کرد.

تور ۱۰۰ دقیقه ای با قایق سیاه علاوه بر بازدید از مناطق فوق از برج العرب نیز دیدن خواهید کرد.

قایق زرد دبی (The Yellow Boats)

قایق سواری در دبی | انواع قایق های تفریحی دبی

خوب است بدانید قایق های زرد (Yellow Boats) در رده بندی تور قایق ها در سایت tripadvisor در رتبه ی نخست قرار دارند. این نوع قایق بسیار سبک، ایمن و انعطاف پذیر است و امکان سفری راحت را به شما می دهد.

نکته بسیار جالب این قایق این است که تورهای اختصاصی برای بزرگسال و تور اختصاصی برای کودک به صورت مجزا دارد و کودکان تا سن ۱۲ سال می توانند تجربه خود از قایق زرد را با هم سالان خود داشته باشند و به این شکل حس استقلال خود را داشته باشند. همچنین قابل انتخاب به صورت ۲ نفره نیز می باشد.

مدت زمان سواری با این قایق بسته به انتخاب شما شامل ۴۵/۶۰/۷۵/۹۹ دقیقه می باشد.

مسیر شما با حرکت از چشم انداز زیبای دبی مارینا آغاز شده و قایق سواری را در پالم جذاب جمیرا ادامه می دهید. قایق شما در نزدیکی هتل رویایی آتلانتیس و در نمایی فوق العاده زیبا برای عکس برداری متوقف می شود.

پس از آن به سمت تنها هتل ۷ ستاره جهان و نماد دبی یعنی “برج العرب” حرکت می کنید و در ادامه در مسیر برگشت از کنار قصر های سلطنتی و تالاب زیبای جمیرا عبور می کنید. سپس وارد دبی مارینا می شوید.

قایق عشق (Love Boat)

قایق سواری در دبی | انواع قایق های تفریحی دبی

چه لذتی زیباتر از این که جاذبه های گردشگری دبی را در کنار عشق خود، به دور از ترافیک شهری و اتلاف وقت، با یک قایق به نام قایق عشق تماشا کنید. سرعت این قایق مناسب است و هیجان قایق سواری را به شما انتقال می دهد. صندلی های این قایق به همین منظور ۲ نفره طراحی شده است.

تفریح شما با حرکت در جهت خلاف باد شروع می شود و مدت زمان عادی آن نیز ۹۰ دقیقه می باشد. در طی مسیر از جاذبه های اصلی دبی مانند منطقه ی زیبای دبی مارینا، پالم حیرت انگیز جمیرا، هتل مجلل آتلانتیس، ساختمان منحصر به فرد هتل برج العرب و تالاب های مختلف دیدن خواهید کرد.

این قایق برای کودکان زیر ۵ سال مجاز نیست.

حداقل وزن مورد قبول برای قایق سواری باید ۱۵ کیلوگرم باشد.

پوشیدن جلیقه نجات برای همگی الزامی است.

افراد با بیماری خاص، بیماری قلبی و زنان باردار بهتر است که در این تفریح شرکت نکنند.