رپورتاژ آگهی


یکی از جذاب‌ترین سفرهای داخلی مسافرت به کیش است. جزیره کیش جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد که سالانه افراد زیادی برای دیدن آنها به این جزیره سفر می‌کنند. مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه سواحل نیلگون خلیج فارس و مراکز تجاری و تفریحی آن است. ما در این مطلب موارد مورد نیاز برای مسافرت به کیش را جمع آوری کرده‌ایم. بنابراین اگر قصد سفر به این جزیره را دارید توصیه می‌کنیم که تا انتها همراه ما باشید.

همچنین اگر برای اجاره خودرو در کیش به دنبال مجموعه معتبر هستید ما به شما مجموعه کافه رنت را پیشنهاد میکنیم.

موارد مورد نیاز برای مسافرت به کیش شامل چه چیزهایی است؟

چمدان خود را نبندید! شاید چیزی را فراموش کرده باشید. در ادامه این مطلب لیستی از موارد مورد نیاز برای مسافرت به کیش را ارائه کرده‌ایم که اطمینان از وجود آنها برای سفرتان ضروری است.

موارد مورد نیاز برای مسافرت به کیش

اول چمدان

در اولین قدم لازم است که چمدان مناسبی برای سفر خود انتخاب کنید. این چمدان است که سایر وسیله‌های شما را در دل خود جای خواهد داد. برای انتخاب چمدان بهتر است سراغ آنهایی بروید که اندازه‌های متوسطی دارند.

موبایل جانم

مگر می‌شود بدون تلفن‌های هوشمند خود به سفر برویم؟ حقیقتاً این امکان وجود ندارد. بنابراین مهم است که تمام ابزارهای همراه موبایل اعم از شارژر، هندزفری، قاب، پاور بانک، منوپاد و موارد مشابه دیگر را همراه خود داشته باشید.

موارد مورد نیاز برای مسافرت به کیش

لباسم کو؟

بردن چند دست لباس زیر و راحتی برای سفر به کیش را همواره توصیه خواهیم کرد. خصوصاً اگر به مرطوب بودن زیرپوش‌های خود حساسیت زیادی دارید لازم است که تعداد این لباس را به اندازه ۲ الی ۳ عدد بیشتر از باقی افراد افزایش دهید. همچنین لباس‌های بیرونی خود را نیز فراموش نکنید. به دلیل دمای بالای هوا در این جزیره ضروری است که از لباس‌های خنک خود استفاده کنید.

مدارک لطفاً

مدارک شناسایی و اعتباری جزء مهم‌ترین موارد نیاز برای مسافرت به کیش هستند. این مدارک عبارتند از کارت ملی، دفترچه بیمه، بلیط، گواهینامه و کارت‌های اعتباری بانکی و موارد مشابه دیگر دیگر. برای اینکه هیچ یک از این موارد را فراموش نکنید بهتر است که چک لیستی از آنها را تهیه کنید و قبل از خروج منزل آنها را بررسی کنید.

دارو، لوازم آرایشی و بهداشتی

اگر داروی خاصی را مصرف می‌کنید حتماً آن را بردارید. همچنین بهتر است که یک برگ قرص ضد تهوع به همراه داشته باشید تا دریازده نشوید. لوازم بهداشتی و آرایشی مانند ضدآفتاب، مام خوشبوکننده، شانه، خمیر دندان، ابزار شیو، مسواک، نخ دندان، ناخن‌گیر و پد بهداشتی جزء موارد دیگری هستند که برای هر سفری اعم از سفر کیش مهم و ضروری هستند.

موارد مورد نیاز برای تفریحات ساحلی در کیش

یکی از مهیج‌ترین بخش‌های سفر به کیش بازدید از خلیج فارس و سواحل بی‌نظیر آن است. برای اینکه تجربه دریاگردی و ساحل‌گردی خوبی داشته باشید ضروری است که موارد زیر را همراه خود داشته باشید.

  1. کرم ضد آفتاب: آتش خورشید جزیره تند است. پس حتماً و حتماً از لوسیون‌هاتی ضد آفتاب استفاده کنید.
  2. پمادهای ضدگزش: در طول ساحل ممکن است که دچار گزش شوید، پس قبل از اینکه پای خود را به ساحل بگذارید دست و پای خود را با یک لایه پماد بپوشانید.
  3. عینک آفتابی: برای محافظت از چشمانتان بهتر است که یک عینک استاندارد به چشم داشته باشید.
  4. کلاه‌های لبه‌دار: این کلاه‌ها می‌توانند تا حد زیادی از تابیدن آفتاب به پوست و چشمان شما جلوگیری کنند.
  5. لباس شنا و مایو: اگر دلتان می‌خواهد که در آب‌های خلیج فارس شنا کنید حتما مایوهای خود را بردارید.
  6. کفش‌ و دمپایی‌های ساحلی: این کفش‌ها سبک هستند و شستشوی راحتی دارند. بنابراین بهتر است که به جای کفش‌های روبسته و کتانی از آنها استفاده کنید.
  7. حوله: یکی از ضروری‌ترین وسیله‌ها حوله است که پس از شنا و یا حمام به آن نیاز پیدا خواهید کرد.
  8. یک زیرانداز کوچک برای استفاده شخصی: برای اینکه چند دقیقه و با تن خیس در ساحل بنشینید به زیرانداز نیاز دارید.
  9. بطری آب آشامیدنی: آب بردارید تا هرگاه تشنه شدید مشکلی برای تامین آب بدنتان نداشته باشید.
  10. ساک ورزشی برای جای دادن این لوازم: یک ساک کوچک می‌تواند تمام این وسیله‌ها را در خود جای دهد.

چند نکته دیگر برای سفر به کیش

چند نکته دیگر برای سفر به کیش

علاوه بر مواردی که در سطور بالا گفتیم لازم است چند نکته دیگر را در نظر بگیرید.

  • پس از نوشتن چک لیست، تمامی مواردی که در کیف یا چمدان خود قرار داده‌اید خط بزنید. این کار به شما کمک می‌کند که چیزی را فراموش نکنید.
  • سعی کنید که لباس‌های انتخابی‌تان حجم کمی داشته باشد تا فضای زیادی را داخل چمدان اشغال نکند.

چند نکته دیگر برای سفر به کیش

جمع بندی

در این مقاله شما را با موارد مورد نیاز برای مسافرت به کیش آشنا کردیم. حال می‌دانیم که انتخاب چمدانی با اندازه متناسب، برداشتن مدارک هویتی و بانکی، انتخاب کفش و لباس مناسب و سایر مواردی که در سطور بالا ذکر شد اهمیت زیادی در تمام سفرها از جمله سفر به کیش دارید. یک بار دیگر تاکید می‌کنیم که قبل از سفر یک چک لیست کامل بنویسید و مواردی که کنارگذاشته‌اید را از لیست خط بزنید.