رپورتاژ آگهی


آیا مهاجرت برای افراد بالای ۴۰ سال امکان پذیر است؟

هیچ‌وقت برای مهاجرت دیر نیست و هیچ‌وقت برای مهاجرت پیر نشده‌اید! این یک تصور اشتباه است که افراد در سنین بالا نمی‌توانند برای مهاجرت اقدام کنند. در برخی برنامه‌های مهاجرتی شاید با بالارفتن سن شانس افراد برای دریافت ویزا کاهش یابد؛ اما مهاجرت در سنین بالا غیر‌ممکن نیست. حتی می‌توان گفت برخی روش‌ها مانند ویزای سرمایه‌گذاری وجود دارند که برای افراد در سنین بالا مناسب‌تر هستند. در این مقاله با بررسی فاکتورهایی که شانس اخذ ویزا را بالا می‌برند راه‌های مهاجرت برای افراد بالای ۴۰ سال را به شما معرفی خواهیم کرد. اگر به فکر مهاجرت در ۴۰ سالگی هستید این مقاله برای شما نوشته شده است.

اقامت سرمایه‌گذاری؛ بهترین روش مهاجرت برای افراد بالای ۴۰ سال

ویزای طلایی (Golden Visa) و سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت دو گزینه عالی و از برنامه‌های مهاجرتی پرطرفدار برای افراد بالای ۴۰ سال هستند. به‌عنوان مثال در روش خرید ملک و گلدن ویزا افراد از ۱۸ سالگی تا هر سنی و بدون نیاز به مدرک تحصیلی می‌توانند اقامت کشور مورد‌نظرشان را دریافت کنند. استرالیا، کانادا و بسیاری از کشورهای اروپایی شرایط مناسبی برای مهاجرت افراد بالای ۴۰ سال از طریق ثبت‌ شرکت فراهم کرده‌اند. برنامه اقامت خرید ملک نیز در کشورهای یونان، اسپانیا و پرتغال در حال اجرا است. همچنین، امکان خرید ملک در کانادا وجود دارد؛‌ اما به تنهایی منجر‌به دریافت اقامت این کشور نمی‌شود. افراد بالای ۴۰ سال برای مهاجرت به این کشور از طریق سرمایه‌گذاری باید روش‌های زیر را انتخاب کنند:‌

  1. سرمایه‌گذاری از طریق کارآفرینی:‌ راه‌اندازی کسب‌وکار در یکی از استان‌های کانادا
  2. سرمایه‌گذاری از طریق خوداشتغالی:‌ امکان خوداشتغالی در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، ورزش و هنر
  3. سرمایه‌گذاری از طریق برنامه استارت آپ: ایجاد شرکت نوآورانه‌ و رقابت با مشاغل مشابه در مقیاس جهانی
  4. سرمایه‌گذاری از طریق خرید بیزینس یا ثبت شرکت: مدیران یا مالکان کسب‌و‌کارها با استفاده از این روش می‌توانند یک بیزینس فعال در کانادا خریداری کرده و توسعه دهند یا با ثبت شرکت، بیزینس جدیدی را در این کشور راه‌اندازی کنند.

برای مشاوره مهاجرت به کانادا از طریق روش سرمایه‌گذاری و آماده‌سازی مدارک مورد‌نیاز توصیه می‌کنیم حتما از کارشناسان متخصص و وکلای مهاجرتی مشورت بگیرید.

آیا مهاجرت برای افراد بالای ۴۰ سال امکان پذیر است؟

مهاجرت در ۴۰ سالگی به کانادا با روش اکسپرس اینتری

در برخی برنامه‌های مهاجرتی همچون ویزای اکسپرس اینتری کانادا، سن به‌عنوان یکی از فاکتورهای امتیازد‌هی برای دریافت ویزا لحاظ می‌شود. قبل از بررسی شرایط سنی برای این روش مهاجرتی به‌صورت مختصر بررسی خواهیم کرد که «اکسپرس اینتری چیست» و چه فاکتورهای برای دریافت این ویزا اهمیت دارد. به واسطه این برنامه امکان ورود سریع نیروی کار ماهر به کانادا فراهم می‌شود. امتیاز‌بندی در سیستم مدیریت برنامه‌های مهاجرت کاری یا همان Express Entry بر‌اساس فاکتورهایی همچون سن، تحصیلات، تجربیات کاری، زبان و سابقه تحصیل، کار یا زندگی در کانادا محاسبه خواهد شد.

در جدول امتیازبندی اکسپرس اینتری کانادا حداکثر امتیاز برای فاکتور سن معادل ۱۲ است. این امتیاز به افرادی با بازه سنی ۱۸ تا ۳۵ تعلق می‌گیرد. با گذر از سن ۴۰ سالگی این امتیاز به نصف می‌رسد؛ اما توجه داشته باشید که معمولا افرادی با این سن تجربه کاری و تحصیلات بیشتری دارند؛ بنابراین می‌توان کسر امتیاز سن را با دو فاکتور سابقه کاری و تحصیلات جبران کرد.

مزیت تجربه و مهارت فنی بالا برای دریافت ویزای کاری در افراد بالای ۴۰ سال

ویزای کاری و برنامه مهاجرت کاری به کانادا و کشورهایی همچون آلمان و استرالیا با هدف جذب نیروی کار خلاق، ماهر و جوان طراحی شده است. همچنین برای مهاجرت پزشکان و پرستاران فاکتور سن اهمیت بالایی دارد؛‌ اما در‌خصوص کارهای فنی هرچه مهارت افراد بیشتر باشد، کارفرمایان تمایل بیشتری نسبت به استخدام آن نیروی کار نشان می‌دهند. همچنین کمبود نیروی فنی در برخی استان‌های کانادا به‌حدی است که امکان مهاجرت کاری با سن بالای ۴۰ سال هم وجود دارد.

البته در هر‌یک از روش‌های مهاجرتی همچون مهاجرتی کاری، بعد از انتخاب کشور مورد‌نظر حتما باید شرایطتان را با قوانین مهاجرتی آن کشور به‌طور‌دقیق بررسی کنید. در‌صورتی‌که مهارت فنی بالایی دارید اما به‌دلیل بالا بودن سن موفق به دریافت پیشنهاد کار نشده‌اید، بهتر است از روش‌هایی همچون راه‌اندازی استارتاپ، خرید بیزنس و ثبت شرکت اقدام کنید. در این روش‌ها سن معیار چندان مهمی نیست. به‌این‌ترتیب شانس مهاجرت در ۴۰ سالگی و بعد از آن برای افراد وجود خواهد داشت.

ویزای خود‌حمایتی؛ روشی پرطرفدار برای مهاجرت افراد بازنشسته و بالای ۴۰ سال

یکی از بهترین برنامه‌ها برای مهاجرت در سن بالا ویزای خود‌حمایتی است. افراد از طریق این برنامه مهاجرتی امکان اقامت در کشور مورد‌نظرشان را خواهند داشت. در‌حال حاضر کشورهایی همچون یونان، اتریش، فرانسه و پرتغال به شهروندان خارجی از طریق برنامه خود‌حمایتی اقامت می‌دهند. با‌توجه‌به عضویت این کشورها در حوزه شینگن، افراد متقاضی بعد از دریافت اقامت می‌توانند آزادانه به همه کشورهای عضو این منطقه سفر کنند.

فاکتور سن در برنامه خود‌حمایتی اهمیتی ندارد و مهم‌ترین شرط برای دریافت این ویزا اثبات تمکن مالی است. توجه داشته باشید که در این روش افراد اجازه کار نخواهند داشت. هزینه‌های زندگی از طریق تمکن اثبات‌شده تامین می‌شود.

آیا مهاجرت برای افراد بالای ۴۰ سال امکان پذیر است؟

ویزا موندیال؛‌ همراه مطمئن برای انتخاب بهترین روش مهاجرت برای افراد بالای ۴۰ سال

همانطور که در این مقاله به آن اشاره کردیم مهاجرت برای افراد بالای ۴۰ سال هم امکان‌پذیر است. با‌توجه‌به هدفتان از مهاجرت و شرایط تعیین‌شده در اداره مهاجرتی کشور‌های مختلف، می‌توانید بهترین راه مهاجرت در سنین بالا را انتخاب کنید. یکی از راه‌های مطمئن و کم‌ درد‌سر دریافت اقامت برای افراد بالای ۴۰ سال سرمایه‌گذاری است. در این برنامه‌ها سرمایه و مهارت متقاضی حرف اول را می‌زند و سن فاکتور تاثیرگذاری برای دریافت ویزا نیست. همچنین با‌توجه‌به نیاز شدید کانادا به نیروی کار متخصص افراد حتی با سن بالا نیز شانس دریافت اقامت این کشور از طریق ویزای اکسپرس اینتری را خواهند داشت.

برای انتخاب بهترین روش مهاجرتی با‌توجه‌به سن و شرایط دیگر همچون سابقه کار و مدرک تحصیلی‌تان می‌توانید از کارشناسان مهاجرتی ویزا موندیال کمک بگیرید. اطلاعات کارشناسان این مجموعه با‌توجه‌به تغییرات قوانین مهاجرتی کانادا به‌طور مرتب در حال به‌روز‌رسانی است. به‌این‌ترتیب کارشناسان و وکلای مهاجرتی بهترین مشاور برای انتخاب روش مناسب برای مهاجرت بعد از ۴۰ سالگی خواهند بود. با مراجعه به سایت visamondial.com و از طریق تلفن و ایمیل می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.