رپورتاژ آگهی


اقامت فرانسه

فرانسه، کشوری است که برج ایفل، پاریس، ریویرا و بهترین پنیرها را در تاریخ خود جای داده است. بسیاری از افراد به دلیل فرهنگ غنی، مناظر زیبا و کیفیت زندگی استثنایی آن، به مهاجرت به فرانسه علاقه‌مند هستند. اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی یکی از راه‌های پرطرفدار مهاجرت به این کشور است. اگر می‌خواهید به کشوری با امکانات رفاهی و سطح زندگی بالا مهاجرت کنید، فرانسه می‌تواند گزینه مناسبی باشد. با این حال، اخذ اقامت فرانسه همیشه آسان نیست و می‌تواند گاهی گیج‌کننده یا حتی خسته‌کننده به نظر برسد. بنابراین، قبل هرگونه اقدام برای اقامت فرانسه، باید تحقیقات لازم را انجام داده و نکات مهم را در طول طی کردن فرایند اقامت به خاطر داشته باشید. در این مقاله قصد داریم چند نکته در خصوص اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه ذکر کنیم. با ما همراه باشید.

اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی

شرط اصلی در این روش، اثبات تمکن مالی و توانایی زندگی در فرانسه بدون نیاز به داشتن شغل در این کشور است. برای شروع کار افراد می‌توانند به همراه خانواده خود اقامت یک ساله دریافت کنند که در طول این مدت حقوق شهروندی اقامت بلندمدت آن‌ها و سایر مزایای اقامت اروپا از جمله سفر به کشورهای عضو شینگن برایشان محفوظ خواهد بود. اقامت تمکن مالی فرانسه به مدت یک سال صادر می‌شود و قابلیت تمدید نیز دارد و پس از ۵ سال، فرد می‌تواند برای اخذ اقامت ۱۰ ساله یا دائم اقدام کند.

برای اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه، برگه تمکن مالی یا مدرک تمکن مالی (POF) بسیار مهم است. این سند باید به سفارت فرانسه ارائه شود تا نشان دهد که شما توانایی پرداخت هزینه‌های مالی و اقتصادی خود و خانواده خود را در طول مدت اقامت دارید. این برگه باید بر روی سربرگ رسمی یک موسسه چاپ شده باشد و اطلاعاتی از قبیل نام و نام خانوادگی، آدرس و اطلاعات موسسه مالی، لیست حساب‌های بانکی، موجودی حساب‌های بانکی و میانگین موجودی هر حساب در طول شش ماه گذشته را داشته باشد. صحت تمام این اطلاعات توسط سفارت فرانسه برای اعطای اقامت تمکن مالی فرانسه بررسی می‌شود.

هدف اقامت تمکن مالی فرانسه

جهت اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه، لازم است که شخص متقاضی، بدون سوابق کیفری و با داشتن منابع مالی کافی برای خود و افراد تحت تکفل، به دولت فرانسه اثبات کند که قادر به تأمین هزینه‌های زندگی خود در این کشور است. برای این منظور، ارائه پرینت حساب بانکی با نمایش ۶ ماه اخیر الزامی است. این مدارک نشان‌دهنده توانایی کمک به اقتصاد فرانسه بدون نیاز به داشتن شغلی در آنجا هستند. دولت فرانسه باید اطمینان حاصل کند که پس از مهاجرت، شما با مشکل مالی مواجه نخواهید شد و به هیچ کمک مالی از طرف دولت نیاز نخواهید داشت. بنابراین، ایرانیانی که قصد دارند اقامت تمکن مالی فرانسه را دریافت کنند، باید برای یک سال حداقل ۱ الی ۱.۵ میلیارد تومان در حساب بانکی خود یا سرپرست خود داشته باشند.

 دیگر مدارک مورد نیاز برای اقامت فرانسه

برای اقامت فرانسه از طریق اثبات تمکن مالی، می‌توانید علاوه بر برگه یا نامه تمکن مالی، از مدارکی مانند مدرک درآمد، فیش بازنشستگی، برگه درآمد از سهام و هر مدرک دیگری که بتواند نشان دهد شما از راه قانونی درآمد کافی دارید و پول به حساب شما وارد می‌شود، استفاده کرد.

اقامت تمکن مالی فرانسه و شرایط تمدید

همانطور که گفتیم تمدید اقامت تمکن مالی به صورت سالانه انجام می‌شود. دقت کنید که سرپرست و فرزندان بالای ۱۸ سال سالانه ۳۶ هزار یورو، همسر ۱۸ هزار یورو و فرزندان زیر ۱۸ سال هر کدام ۹ هزار یورو برای اثبات توانایی پرداخت هزینه‌ها احتیاج دارند. همچنین، داشتن آدرسی محل سکونت معتبر در کشور فرانسه و بیمه درمانی معتبر و همچنین نامه اشتغال به تحصیل برای فرزندان، برای تمدید اقامت تمکن مالی فرانسه الزامی هستند.

در پایان هر سال متقاضی با دارا بودن تمامی شرایط ابتدای پروسه، می‌تواند اقدام به تمدید اقامت تمکن مالی خود بکند. برای تمدید اقامت تمکن مالی فرانسه، باید حداقل ۴ ماه پیش از پایان اقامت اقدام کرده و حداقل ۹۰ روز در حوزه شینگن یا ۱۵ روز در فرانسه حضور داشته باشید.

پرسش و پاسخ‌های پر تکرار

اخذ اقامت فرانسه

در ادامه مقاله پرسش‌های پر تکرار در خصوص اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی را بررسی می‌کنیم.

آیا اقامت تمکن مالی فرانسه شامل افراد تحت تکفل نیز می‌شود؟

بله. افراد تحت تکفل شامل همسر، فرزندان و سایر اعضای خانواده‌ی وابسته مالی به فرد متقاضی می‌توانند در درخواست اقامت تمکن مالی فرانسه گنجانده شوند. برای این کار باید مدارکی که نشان می‌دهند ارتباط وابستگی مالی بین شما و این افراد وجود دارد، ارائه شود. همچنین باید نشان داده شود که منابع مالی کافی برای حمایت از این افراد تحت تکفل وجود دارد. در صورتی که شما به همراه همسر و فرزندان خود به دنبال اقامت فرانسه هستید، باید به ازای هر نفر، مبلغ روزانه ۱۲۰ یورو برای دریافت اقامت تمکن مالی در اختیار داشته باشید.

هزینه‌های اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی چگونه است؟

هزینه‌های مرتبط با اقامت تمکن مالی فرانسه به شرایط شخصی و نوع مجوزی که می‌خواهید بستگی دارد. به عنوان مثال، برای درخواست ویزای سرمایه‌گذاری در فرانسه، باید حداقل ۱۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری کنید. اما مجوزهای دیگر مانند ویزای استعدادهای درخشان فرانسه نیاز به سرمایه‌گذاری کمتری دارند اما ممکن است هزینه‌های دیگری در پی داشته باشد. بنابراین، بهتر است با یک وکیل یا متخصص مهاجرت درباره هزینه‌های خاص مرتبط با پرونده شخصی خود مشورت کنید.

آیا برای دریافت اقامت تمکن مالی فرانسه، تنها شرایط مالی مهم هستند؟

خیر، برای اخذ این نوع اقامت، شروط دیگری نیز وجود دارد. این شرایط ممکن است شامل آزمون زبان فرانسه، آزمایشات پزشکی و تایید بیمه درمانی باشند. همچنین، ممکن است لازم باشد که مهارت‌های خاصی داشته باشید که در فرانسه مورد تقاضاست. با این حال، با اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه، معمولاً نیازی به این شرایط نیست. برای دریافت اطلاعات دقیق و کامل، بهتر است با وکیل یا متخصص مهاجرت مشورت کنید.

آیا اقامت فرانسه از طریق سرمایه‌گذاری با تمکن مالی تفاوت دارد؟

بله. در حالت اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری فرد الزاماً تمکن مالی کافی ندارد و با یک ایده کاری یا ثبت یک شرکت یا سرمایه‌گذاری حداقل ۳۰۰،۰۰۰ یورو در یک شرکت فرانسوی، اقدام به اخذ اقامت می‌کند و مشغول به کار می‌شود و پس از گذشت ۳ سال از فعالیت شرکت با در نظر گرفتن فاکتورهایی برای عملکرد آن افراد می‌توانند اقامت دائم فرانسه را اخذ کنند؛ اما در اقامت تمکن مالی فرد اجازه کار نخواهد داشت و بعد از ۵ سال می‌تواند اقامت دائم فرانسه را دریافت کند.

مزایای اقامت تمکن مالی فرانسه

اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه با مزایای بسیاری همراه است. این امکان به شما اجازه می‌دهد که در یکی از زیباترین و ثروتمندترین کشورهای دنیا زندگی و کار کنید. کشور فرانسه علاوه بر سیستم بهداشتی عالی، آموزش با کیفیت و اقتصاد قوی نیز دارد. به عنوان مقیم فرانسه، شما می‌توانید از خدمات و مزایای اجتماعی متعددی مانند حمل و نقل عمومی، مسکن با هزینه مناسب و برنامه‌های کمک دولتی بهره‌مند شوید. اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه می‌تواند در نهایت به شهروندی منجر شود. گروه مهاجرتی النورا برای اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه در کنار شماست.