رپورتاژ آگهی


قهوه یکی از آیتم هاییست که امروزه در زندگی اکثر افراد جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص می دهد و اکثر افراد دوست دارند که به عنوان صبحانه یک فنجان قهوه و تست با شکلات صبحانه میل کنند. یکی از نکاتی که وجود دارد این است که علاوه بر انواع و اقسام برندهای مختلف قهوه، می توان قهوه را به شکل های مختلفی تهیه کرد. یکی از مهمترین سوالاتی که ممکن است ذهن افراد را مشغول کند این است که آیا تهیه قهوه به صورت فله ای از لحاظ اقتصادی به صرفه تر است یا بسته بندی شده؟‌ شاید با خود بگویید مشخص است، قهوه فله. اما لزوما اینطور نیست. در این مقاله که به تلاش کارشناسان پاپیون مارکت نوشته شده می خواهیم این موضوع را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

خرید قهوه فله به صرفه تر است یا بسته بندی شده؟ | لیست قیمت

چطور بدانیم قهوه فله برای ما به صرفه تر است یا بسته بندی شده؟

شاید بتوان گفت مهم ترین فاکتوری که باید در تهیه قهوه فله یا بسته بندی در نظر بگیرید، میزان مصرف شماست. در صورتی که شما روزانه میزان کمی قهوه مصرف می کنید، بهتر است قهوه بسته بندی شده تهیه کنید. دلیل آن هم مشخص است. با این که در صورت بسته بندی و نگهداری خوب قهوه ماندگاری بالایی دارد، به هر حال با گذشت زمان و مخصوصا در صورتی که در تماس با هوا و یا رطوبت قرار بگیرد طعم و رایحه خود را از دست داده و همچنین خاصیت و کیفیت آن افت قابل توجهی خواهد داشت. به همین دلیل معمولا تهیه قهوه فله و مخصوصا با گرماژ بالا به کسانی توصیه می شود که مصرف بالای قهوه دارند. حال دلیل این مصرف می تواند این باشد که فرد به شکل شخصی مصرف بالایی از قهوه دارد یا اصلا برای درست کردن قهوه در کافه می خواهد از آن استفاده کند.

موضوع تهیه قهوه آنقدر از هر فرد به فرد دیگر متفاوت است که امروزه شاهد محصولات مختلفی از قهوه هستیم. به عنوان مثال کپسول قهوه برای کسانی که استفاده چندان زیادی از قهوه ندارند و می خواهند به سریع ترین و راحت ترین شکل ممکن قهوه درست و نوش جان کنند تولید می شود.

خرید قهوه فله به صرفه تر است یا بسته بندی شده؟ | لیست قیمت

رعایت چه نکاتی در تهیه قهوه بسته بندی شده و قهوه فله اهمیت دارد؟

اولین توصیه ما این است که حتما به کیفیت قهوه توجه کنید. چندین فاکتور می توانند تعیین کننده این موضوع باشند. به عنوان مثال تولیدکننده قهوه و برند آن بسیار مهم است. در صورتی که قهوه ی فله را بدون هیچ بسته بندی خاصی و با قیمت بسیار پایین تر از حالت عادی تهیه می کنید وقت آن است که به کیفیت قهوه تان شک کنید. برای تهیه قهوه بسته بندی شده توجه کنید که قهوه شما حتما از برندهای معتبری مثل نستله (نسکافه) یا جاکوبز (Jacobs) باشد، و در صورتی که قهوه فله هم تهیه می کنید بهتر است از برند معتبری چون Qualita Oro لاوازا اقدام به تهیه کنید.

خرید قهوه فله به صرفه تر است یا بسته بندی شده؟ | لیست قیمت

نکته دیگری که باید در تهیه قهوه به آن توجه کنید این است که چه قهوه ای با چه رست و آسیابی برای شما مناسب است. به عنوان مثال در صورتی که قصد تهیه قهوه دمی دارید، با توجه به نوع سرو آن (اسپرسو، فرانسه، یا قهوه ترک) سایز آسیاب و رست قهوه متفاوت است. در صورتی که نمی دانید رست و آسیاب چیست، نگران نباشید، این موضوع ساده است. اول از همه باید بدانید که در زمان آسیاب قهوه می تواند درشت یا ریز یا متوسط آسیاب شود. درباره رُست (Roast) یا برشت قهوه نیز، درجه تفت دادن قهوه را مشخص می کند. به عنوان مثال قهوه با رست دارک یعنی قهوه کاملا برشته و طبعا تیره‌تر شده است. همچنین برشت قهوه می تواند لایت و روشن، یا متوسط باشد.

موضوع دیگری که باید آن توجه کنید این است که بسته بندی قهوه ای که خریداری می کنید کاملا سالم باشد، چرا که در صورت آسیب دیده بودن احتمالا قهوه در تماس با هوا بوده و میزان ماندگاری آن پایین تر آمده است و شاید تا همین حالا هم خواص و رایحه خود را از دست داده باشد.

راجع به انواع قهوه می توان به دو نوع اصلی آن یعنی عربیکا و روبوستا اشاره کرد که تفاوت هایی دارند. قهوه عربیکا دارای طعم و رایحه بهتری است، اما از لحاظ میزان کافئین موجود کمتر از روبوستاست. در واقع کافئین موجود در قهوه روبوستا چیزی در حدود دو برابر قهوه عربیکاست. همچنین قهوه روبوستا معمولا تیره تر و تلخ تر از قهوه عربیکاست.

در رابطه با قیمت قهوه فله باید بگوییم که قیمت ها بسته به برند و کیفیت قهوه و همچنین وزن آن متفاوت است اما به شکل میانگین می توانید روی قیمت کیلویی ۴۰۰ تا ۵۰۰هزار تومان حساب کنید. البته نکته ای که وجود دارد این است که می توانید قهوه را با وزن های مختلفی تهیه کنید، از نیم کیلو گرفته تا پنج کیلو.

سوالی که در اینجا پیش می آید این است که با توجه به تمامی مواردی که گفته شد چگونه می توانیم قهوه فله ای را به وزن دلخواه خود، با قیمت مناسب و با کیفیت بالا تهیه کنیم؟

قهوه

بهترین فروشگاه برای تهیه قهوه فله و بسته بندی

با توجه به این که شاید زمان کافی برای تهیه قهوه به صورت حضوری را نداشته باشید، بهتر است برای خرید آنلاین آن به یک فروشگاه قابل اعتماد و با استانداردهای بالا مراجعه کنید. توصیه ما فروشگاه بزرگ پاپیون مارکت است. در پاپیون مارکت شما می توانید قهوه را چه به صورت فله و چه به صورت بسته بندی با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت تهیه کنید. انواع و اقسام برندهای معتبر جهانی در این فروشگاه وجود دارد و در عین حال شاهد قیمت های نجومی نخواهید بود. همچنین با توجه به این که تخصص پاپیون مارکت در فورش قهوه، شکلات، و محصولات مشابه است، می توانید به شکل رایگان با کارشناسان پاپیون مارکت در ارتباط باشید تا بهترین و در عین حال به صرفه ترین انتخاب را داشته باشید. در صورتی که هر گونه سوال و یا تمایل به سفارش دارید می توانید از طریق وبسایت پاپیون مارکت اقدام فرمایید.