رپورتاژ آگهی


داروسازی دانشگاه باهچه شهیر ترکیه: شرایط پذیرش + شهریه

دانشگاه باهچه شهیر یکی از دانشگاه های خصوصی برتر ترکیه می باشد، که با توجه به تاییدیه مدرک آن در ایران و تمامی کشور های پیشرفته یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل در رشته داروسازی می باشد. تمامی داوطلبان ایرانی برای پذیرش رشته داروسازی در دانشگاه باهچه شهیر می توانند بدون نیاز به شرکت در آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی مقطع دبیرستان اقدام به ثبت نام بنمایند. آموزش رشته داروسازی د در دانشگاه باهچه شهیر به زبان انگلیسی می باشد لذا باید به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشید یا به مدت یکسال در دوره آموزش زبان خود دانشگاه شرکت کنید.

معرفی دانشگاه باهچه شهیر ترکیه

دانشگاه باهچه شهیر یک دانشگاه خصوصی معتبر واقع در شهر استانبول ترکیه است که در سال ۱۹۹۸ با شعار یک دانشگاه جهانی در قلب استانبول تاسیس شد. این دانشگاه در سال ۱۹۹۸ با مجوز مجلس ملی ترکیه توسط بنیاد باهچه شهیر اغور (Bahçeşehir Uğur) با همین عنوان فعالیت خود را آغاز کرد.

پردیس اصلی دانشگاه باهچه شهیر در بخش اروپایی استانبول منطقه بشیکتاش واقع شده است، این دانشگاه دارای چهار پردیس به اسامی بشیکتاش شمالی، بشیکتاش جنوبی، گالاتا و گوزتپه میباشد، که دانشجویان با استفاده از سرویس حمل و نقل رایگان به تمامی پردیس های آن دسترسی خواهند داشت.

دانشگاه باهچه شهیر ترکیه مورد تایید ایران

خوشبختانه دانشگاه باهچه شهیر مورد تأیید وزارت علوم و بهداشت ایران است. لذا، مدرک این دانشگاه برای تمامی رشته ها از جمله داروسازی مورد قبول ایران می باشد. علاوه بر این دانشگاه باهچه شهیر در چارچوب توافقات بین‌المللی در برنامه اراسموس پلاس که زیرنظر اتحادیه اروپا اداره می‌شود عضویت دارد.

در چارچوب برنامه اراسموس پلاس، در مجموع ۳۶ توافقنامه دوجانبه با ۲۲ کشور مختلف اتحادیه اروپا وجود دارد. دانشجویانی که واجد شرایط برنامه اراسموس پلاس هستند، از حمایت مالی ماهانه اتحادیه اروپا برخوردار می‌شوند. علاوه بر دوره‌های آموزشی، دانشجویان می‌توانند برای یک دوره کارآموزی در برنامه اراسموس پلاس شرکت کنند.

نکته! مدرک داروسازی دانشگاه باهچه شهیر ترکیه، مورد تایید وزارت بهداشت ایران و همینطور دارای تاییدیه کشور های عربی، عضو اتحادیه اروپا، آمریکا و کانادا هست. همینطور امکان انتقالی در حین تحصیل به این کشور ها امکانپذیر می باشد.

شرایط تحصیل داروسازی در دانشگاه باهچه شهیر

داروسازی دانشگاه باهچه شهیر ترکیه: شرایط پذیرش + شهریه

متقاضیان تحصیل در رشته داروسازی دانشگاه باهچه شهیر می توانند بدون آزمون ورودی و صرفا براساس سوابق تحصیلی از این دانشگاه پذیرش بگیرند. رشته داروسازی دانشگاه باهچه شهیر  مورد تایید وزارت بهداشت ایران است، به همین دلیل دانشجویان پس از تحصیل می توانند در بهترین بیمارستان های ایران مشغول به کار شوند و یا مجوز تاسیس مطب دندان پزشکی را اخذ کنند.

نکته قابل توجه! متقاضیان اخذ پذیرش از رشته های پزشکی، دندانپزشکی و دارو سازی دانشگاه باهچه شهیر به زبان انگلیسی حتما باید واجد شرایط سنی کمتر از ۲۵ سال و معدل دیپلم با حداقل نمره ۱۸ از ۲۰ باشند. در صورت نداشتن این دو شرط، داوطلب موفق به اخذ پدیرش نخواهد شد.

شهریه داروسازی در دانشگاه باهچه شهیر

شهریه رشته داروسازی در دانشگاه باهچه شهیر برای یک سال تحصیلی کامل ۱۵.۰۰۰ دلار می باشد، که داوطلبان بعد از اخذ پذیرش اولیه خود از این دانشگاه به طور تقریب نصف شهریه یک سال تحصیلی را به حساب خود دانشگاه واریز می کنند و فیش واریزی خود را در سایت دانشگاه بارگذاری کرده و سپس برگه تاییدیه نهایی را بعد از گذشت یک هفته دریافت می کنند. مابقی شهریه در مهرماه قبل از شروع دوره تحصیلی از داوطلب دریافت خواهد شد. باید بدانید که امکان پرداخت اقساطی شهریه نیست.

بورسیه داروسازی در دانشگاه باهچه شهیر

دانشجویان برای استفاده از شرایط بورسیه تحصیلی دانشگاه باهچه شهیر باید از رزومه علمی خوبی برخوردار باشند و همینطور در حین تحصیل باید بتوانند میانگین معدل یک دانشجوی ممتاز را هر ساله کسب کنند. در این صورت شهریه سالانه دانشجو می توانند از ۲۵% تا ۱۰۰% شامل بورسیه و تخفیف شهریه شود.

زبان آموزش داروسازی در دانشگاه باهچه شهیر

زبان تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه باهچه شهیر فقط به زبان انگلیسی آموزش داده می شود. برای اخذ پذیرش اولیه از دانشگاه باهچه شهیر نیازی به ارائه مدرک زبان نیست. اما، برای شروع دوره اصلی تحصیلی، داوطلب باید از سطح زبان خوبی برخوردار باشد. در واقع متقاضی باید موفق به کسب امتیاز قابل قبول از آزمون تعیین سطح زبان دانشگاه شود یا از قبل یک مدرک بین المللی معتبر زبان را به دانشگاه ارائه دهد.

برای تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی در دانشگاه باهچه شهیر ارائه مدرک بین المللی TOFEL الزامی است و باید بدانید که این دانشگاه مدرک آیلتس را قبول ندارد. لذا، داوطلبان یا باید از سطح زبان خوبی(در حدود نمره ۶ آیلتس) برخوردار باشند یا مدرک زبان تافل انگلیسی با نمره حداقل ۸۵ را به دانشگاه ارائه دهند.

زمان پذیرش داروسازی در دانشگاه باهچه شهیر

داروسازی دانشگاه باهچه شهیر ترکیه: شرایط پذیرش + شهریه

هر سال از بازه زمانی اوخر بهمن ماه ثبت نام دانشگاه باهچه شهیر برای تمامی رشته ها از جمله داروسازی شروع می شود و با توجه به تقاضا بالا داوطلبان خارجی، ظرفیت رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی این دانشگاه در بازه زمانی کمتر از یک ماه تکمیل می گردد. لذا پیشنهاد ما به تمامی متقاضیان این است که از قبل تمامی مدارک خود را آماده و تکمیل نمایند و در همان اوایل شروع پذیرش این دانشگاه برای ثبت نام خود اقدام بنمایند.

نکته مهم! پذیرش تمامی دانشگاه های ترکیه برای رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی فقط برای ورودی ترم پاییز می باشد و دانشگاه های ترکیه برای این رشته ها ورودی ترم بهار (یا بهمن) ندارند.

مدارک مورد نیاز پذیرش داروسازی دانشگاه باهچه شهیر

  • اسکن پاسپورت
  • اسکن عکس ۴*۳
  • اصل مدرک دیپلم به همراه ترجمه ترکی یا انگلیسی
  • ریز نمرات دوره ی تحصیلی دبیرستان به همراه ترجمه زبان ترکی یا انگلیسی
  • در صورتی که فارغ التحصیل دیپلم نظام قدیم هستید به ترجمه مدرک پیش دانشگاهی و ریزنمرات آن هم الزامی است.

نکته مهم! اگر دانش آموز سال آخر دبیرستان هستید با ترجمه کارنامه سال دهم، یازدهم و کارنامه ترم اول دوازدهم به همراه ترجمه گواهی اشتغال به تحصیل می توانید برای پذیرش دانشگاه های ترکیه اقدام کنید.

خوابگاه دانشگاه باهچه شهیر ترکیه

داروسازی دانشگاه باهچه شهیر ترکیه: شرایط پذیرش + شهریه

با توجه به موقعیت مکانی دانشگاه باهچه شهیر که واقع در مرکزی ترین منطقه استانبول است خود دانشگاه خوابگاه اختصاصی ندارد. اما، با خوابگاه های دخترانه و پسرانه نزدیک خود تحت قرار داد می باشد. خوابگاه های دانشجویی به طور معمول اجاره یک سال را به طور کامل در زمان رزرو اولیه دریافت می کنند. اجاره ها به لیر محاسبه می شود و بسته به امکانات خوابگاه و تعداد تخت هر اتاق مبلغ آن ها متغیر است و بین بازه ۸ الی ۱۵ هزار لیر در ماه متغیر است. ما در مجموعه آکادمی کرمی شما را در تمامی مراحل رزرو خوابگاه و امور اداری دانشگاه همراهی می کنیم.

جمع بندی

در نهایت، اگر قصد ادامه تحصیل در کشور ترکیه را داشته باشید، می‌بایست مدارک تحصیلی خود را به تایید اداره آموزش ترکیه برسانید، که به این کار دنکلیک می‌گویند.

همچینن برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت آکادمی کرمی به نشانی https://academykarami.ir مراجعه کنید.