رپورتاژ آگهی


جنوب ایران پر از جزیره است و هر کدام از این جزایر، جاذبه‌های دیدنی فراوانی را در خود جای داده‌اند؛ به همین خاطر، سالانه گردشگران زیادی به این مناطق سفر می‌کنند و این موضوع سبب می‌شود که جزایر جنوب ایران از لحاظ رونق صنعت توریسم، در جایگاه ویژه‌ای قرار بگیرند. یکی از این جزایر، کیش است و با توجه به تقاضای بالایی که برای سفر به این جزیره وجود دارد، تصمیم گرفتیم تا در این مطلب به معرفی ۵ مورد از بهترین جاهای دیدنی کیش در شب بپردازیم.

جاهای دیدنی کیش در شب

ساحل درختان نارگیل

یکی از بهترین سواحل کیش برای تفریح و گذراندن اوقاتی شیرین، ساحل درختان نارگیل است. ساحل درختان نارگیل در شرق جزیره و در نزدیکی اسکله بزرگ تفریحی کیش قرار گرفته و حدود ۲۵۰۰ درخت نارگیل با نظمی خاص در این ساحل کاشته شده‌اند.

بازدید و وقت گذراندن در ساحل درختان نارگیل کاملا رایگان بوده و می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز، به این مکان مراجعه کنید؛ اما به این موضوع توجه داشته باشید که شب‌های این ساحل نه‌تنها خلوت‌تر از روزها است، بلکه افتادن نور چراغ‌ها روی درختان و صدای موج دریا، احساس بسیار لذت‌بخشی را ایجاد خواهند کرد. همچنین غروب این ساحل نیز بسیار زیبا بوده و پیشنهاد می‌کنیم که تماشای آن را از دست ندهید.

علاوه بر این، آلاچیق‌های فراوانی نیز در این خط ساحلی ساخته شده‌اند و اگر می‌خواهید مدت زمانی طولانی را در این مکان سپری کنید، می‌توانید در یکی از این آلاچیق‌ها به استراحت بپردازید.

آب انبار کیش

یکی دیگر از بهترین مکان‌هایی که در شب می‌توانید از آن بازدید کنید، آب انبار کیش است. این آب انبار به سبک معماری سنتی ایرانی ساخته شده و بادگیرهای آن شباهت زیادی به بادگیرهای شهر یزد دارند. هنگام شب، نورپردازی زیبایی روی این بنا انجام شده و شکوه آن را دوچندان می‌کند؛ به همین خاطر، پیشنهاد می‌کنیم تا اگر قصد بازدید از آب انبار کیش را داشتید، فقط در شب به آن مراجعه نمایید.

هزینه بازدید از این آب انبار رایگان بوده و ساعت کاری آن از ۹ صبح تا ۱۲ ظهر و سپس از ۳ بعد از ظهر تا ۹ شب است.

جاهای دیدنی کیش

اسکله تفریحی کیش

یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی کیش که تفریحات متنوعی را می‌توانید در آن تجربه کنید، اسکله تفریحی کیش است. معمولا شب‌ها نه‌تنها گردشگران، بلکه مردم محلی نیز به این اسکله آمده و در کنار یکدیگر به خوش‌گذرانی می‌پردازند. علاوه بر امکانات تفریحی، امکانات رفاهی مناسبی نیز برای این اسکله در نظر گرفته‌ شده‌اند و نیازی به نگرانی در این رابطه وجود ندارد.

کشتی یونانی

یکی دیگر از جذاب‌ترین چیزهایی که پیشنهاد می‌کنیم حتما در شب از آن بازدید کنید، کشتی یونانی است. این کشتی عظیم‌الجثه، در سال ۱۳۲۲ توسط یک شرکت انگلیسی ساخته شد. برای این که عظمت این کشتی را بهتر درک کنید، باید بگوییم که وزن آن بیش از ۷۰۰۰ تن و طول آن حدود ۱۳۶ متر است. این کشتی در طول سال‌های فعالیت خود بین افراد مختلفی دست‌به‌دست شد که تعدادی از آن‌ها نیز ایرانی بودند و به این دلیل که آخرین مالکان این کشتی اهل کشور یونان بوده است، آن را کشتی یونانی نامیده‌اند.

کشتی یونانی در سال ۱۳۴۵ به گل نشست و داستان‌های فراوانی در مورد دلایل این اتفاق وجود دارند. برای مثال، عده‌ای بر این باور هستند که در یک شب به‌خاطر خاموش بودن فانوس دریایی، ملوان کشتی متوجه ساحل شنی نشده و با آن برخورد کرده است. عده‌ای نیز معتقد هستند که به دلیل حق بیمه زیادی که این کشتی داشته است، خدمه کشتی به عمد آن را در ساحل رها کرده‌اند؛ در هر صورت، تاکنون هیچ اطلاعات صد درصد موثقی در رابطه با دلایل رها شدن کشتی یونانی وجود ندارد.

کیش

پارک ساحلی مرجان

یکی دیگر از بهترین مکان‌های تفریحی کیش که بازدید از آن در شب حس‌وحال دیگری دارد، پارک ساحلی مرجان است. از نکات مثبت پارک ساحلی مرجان، می‌توان به کافه‌ها و رستوران‌های فراوانی اشاره کرد که غذاهای مختلفی از تمامی اقلیم‌های جهان را سرو می‌کنند. همچنین مانند ساحل درختان نارگیل، در این پارک نیز آلاچیق‌های فراوانی ساخته شده‌اند و می‌توانید در هر یک از این آلاچیق‌ها به استراحت بپردازید.

پارک ساحلی مرجان در ساحل جنوب شرقی جزیره و در مجاورت میدان مرجان قرار گرفته است. ورود به این پارک محدودیت زمانی نداشته و در هر ساعتی از شبانه‌روز، می‌توانید از آن دیدن کنید.

بهترین روش برای سفر به کیش

امروزه این امکان وجود دارد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بلیط خود را تهیه کرده و سفرتان را آغاز کنید؛ اما معمولا گردشگرانی که قصد دارند تا هیچ کدام از جاهای دیدنی را از دست ندهند، همراه با یک تور سفر می‌کنند. مزیتی بزرگی که در رابطه با مسافرت همراه با تور وجود دارد، این است که دیگر نیازی نیست تا ملزومات سفر را خودتان تهیه کنید یا این که هماهنگی‌های مختلف را به‌تنهایی انجام دهید؛ چرا که تمامی این کارها توسط تورلیدرها و مسئولین آژانس برگزارکننده انجام می‌شوند.

اگر شما نیز قصد دارید تا در یک تور معتبر شرکت کرده و از بهترین جاهای دیدنی کیش بازدید نمایید، پیشنهاد می‌کنیم تا سفر خود را به‌همراه یکی از تورهای فلای تودی آغاز کنید. تورلیدرها و مسئولین آژانس فلای تودی به‌واسطه سابقه طولانی خود در صنعت توریسم، این توانایی را دارند تا تورهایی با بالاترین کیفیت و خدمات ممکن را برای کاربران خود برگزار کنند.

سایر خدمات آژانس مسافرتی فلای تودی

فلای تودی بزرگ‌ترین آژانس مسافرتی کشور بوده و طبیعی است که خدمات آن بسیار فراتر از برگزاری تور باشند. امروزه این قابلیت وجود دارد که تنها با مراجعه به وبسایت فلای تودی، نسبت به خرید بلیط قطار یا هواپیما اقدام کرده و علاوه بر این، در هر یک از نقاط جهان، هتل رزرو کنید. همچنین امکاناتی مانند تهیه بیمه مسافرتی یا دریافت ویزا نیز کاملا به‌صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام می‌شوند؛ این امر سبب می‌شود تا برای برنامه‌ریزی و فراهم کردن ملزومات سفر خود، به هیچ چیز غیر از وبسایت فلای تودی نیاز نداشته باشید.

از دیگر نکات مثبت فلای تودی، می‌توان به سیستم تخفیف‌دهی آن اشاره کرد. با هر خریدی که از وبسایت این مجموعه انجام می‌دهید، مقداری امتیاز برای‌تان در نظر گرفته شده و این قابلیت وجود دارد که آن‌ها را به تخفیف تبدیل کنید.