رپورتاژ آگهی


شن‌های گرم، آب‌های شفاف، نخل‌های بلند یا درختان نارگیل که خط ساحلی را پوشانده‌اند. این ها بخشی از ویژگی های مشترک بهترین ساحل های آسیا هستند. اگر در رویای سفر ساحلی در یکی از کشورهای آسیایی هستید ولی نمی دانید به کدام کشور سفر کنید، در اینجا می خواهیم ۱۰ مورد از بهترین سواحل آسیا را معرفی کنیم.

بهترین سواحل آسیا کدام ساحل ها هستند؟

وقتی در مورد بهترین سواحل آسیا صحبت می کنیم، سواحل شرق آسیا حرف اول را می زنند. این ساحل ها به خاطر آب شفاف و محیط سرسبز و تمیز، در صدر سواحل آسیا قرار می گیرند. لیست خود را با یکی از بهترین سواحل ویتنام شروع می کنیم:

بای دام تراو، ویتنام

بهترین سواحل آسیا در سال 2023

این ساحل در ویتنام نسبت به سایر سواحل این کشور، بهترین شرایط را برای آفتاب گرفتن دارد. آب های خنک و زلال برای غواصی مناسب است و برای تماشای مناظر فوق العاده غروب خورشید که شن های طلایی ساحل در آن می درخشند، از بهترین سواحل آسیا است. ساحل در نزدیکی یک فرودگاه قرار دارد احتمال عبور یک هواپیما از بالای سر شما وجود دارد. شکار این صحنه، می تواند یک لحظه رویایی باشد.

مجری تور ویتنام

ساحل صورتی، اندونزی

بهترین سواحل آسیا در سال 2023

ساحل صورتی در پارک ملی کومودو اندونزی، یکی از عجیب ترین سواحل آسیا است. دلیل نام این ساحل، از شن های صورتی رنگ آن گرفته شده است. سفر به این ساحل، فرصتی استثنایی برای عکاسی و لذت بردن از یک ساحل صورتی رنگ می باشد. در سایه درختان نخل استراحت کنید و به پیاده روی در تپه‌های سرسبز بروید که مناظر خیره‌کننده‌ای را ارائه می‌دهند.

همچنین بخوانید: بهترین سواحل اندونزی

ساحل میریسا، سریلانکا

میریسا یکی از بهترین سواحل در کشور سریلانکا محسوب می شود. تمیزی ساحل و درختان نارگیل بلند شما را مجذوب خود می کند. همچنین آب اقیانوس برای شنا ایده آل است. لحظاتی که به پیاده روی شن های نرم اختصاص دهید، در حالی که آب نارگیل تازه می نوشید و به امواجی که روی صخره‌ها می‌کوبند گوش دهید. اگر به موج سواری علاقه دارید، میریسا مقصد موج سواران در سریلانکا است.

جاذبه معروف میریسا، صخره طوطی است. صخره طوطی یک صخره کوچک است که در هنگام جزر و مد، بهترین زمان بازدید از این صخره است. تپه زیبای درخت نارگیل در فاصله ای دورتر قرار دارد و یکی از محبوب ترین نقاط عکاسی در کشور سریلانکا می باشد.

مجری تور سریلانکا

ساحل رایلی وست، تایلند

ساحل رایلی وست در شبه جزیره ای کوچک بین کرابی و آئو نانگ در تایلند واقع شده است و جذاب ترین قسمت این ساحل، صخره های آهکی بلند و پوشیده از گیاهان است. صخره نوردان جهان، عاشق مناظر سورئال ساحل رایلی وست هستند. اگر به ماجراجویی در سفرهای خود علاقه مند هستید، غارهایی در نزدیکی ساحل وجود دارد. همچنین یکی دیگر از جذابیت های ساحل رایلی وست، پوشش گیاهی اطراف و جنگل‌های حرا هستند که انواع میمون‌های بازیگوش را در خود جای داده اند.

ساحل سئود، فیلیپین

ساحل سئود در شمالی‌ترین قسمت جزیره لوزون در فیلیپین قرار دارد و به دلیل شن‌های سفیدش که توسط آب‌های شفاف تمیز می درخشند، معروف است. ساحل سئود مکانی عالی برای تماشای غروب خورشید است و مملو از درختان نخل بلند است که می‌توانید روی یک بانوج استراحت کنید یا هر یک از کلبه‌های دنج اطراف را برای اقامت انتخاب کنید.

شنا، غواصی و قایق‌سواری را در ساحل سئود از دست ندهید. همچنین می توانید از ساحل ماسه سفید Blue Lagoon در شمال شرقی ساحل سئود دیدن کنید.

نوسا پنیدا، اندونزی

بهترین سواحل آسیا در سال 2023

نوسا پنیدا یک جزیره معروف در کشور اندونزی است که به سواحل زیبا و بکر خود شناخته شده است. ساحل کلینگکینگ یا خلیج تی رکس یکی از بهترین سواحل آسیا است که در جزیره نوسا پنیدا قرار گرفته است. این ساحل به خاطر صخره های سنگی شیب دار که مانند دهان تیرانوزاروس رکس به داخل دریا بیرون زده اند، به خلیج تی رکس معروف شده است.

برای رفتن بخ بخش خلوت ساحل، باید از صخره‌های آهکی پایین بیایید. وقتی که خورشید غروب می کند، ماسه های نرم ساحل، فتوژنیک تر می شوند. پس از لذت بردن از ساحل، می توانید تا انتهای ساحل بروید که یک غار پر رمز و راز برای کاوش در انتظار شماست.

ساحل سفید، فیلیپین

آب زمردی شفاف، شن و ماسه سفید پودری و یک جزیره کوچک را تصور کنید. اینجا ساحل سفید در فیلیپین است. گردشگران از سراسر جهان برای تماشای زیبایی های طبیعی ساحل سفید و تجربه ورزش های آبی، چشمه های معدنی و گشت و گذار در مراکز خرید به فیلیپین سفر می کنند.

اقامتگاه ها و رستوران های متعدد لوکس و مقرون به صرفه در نزدیکی ساحل سفید وجود دارد. آب این جزیره آرام است و فرصت خوبی را برای شنا و غواصی فراهم می‌کند. همچنین علاقه مندان به ماجراجویی می‌توانند کایت‌سرفینگ را انتخاب کنند یا با قایق‌های بادبانی سفر کنند.

ساحل نیانگ نیانگ، بالی

جزیره بالی در اندونزی، یکی از پربازدیدترین مقاصد شرق آسیا است که به خاطر سواحل خود شهرت یافته است. ساحل Nyang Nyang از بهترین سواحل بالی است و در پشت صخره‌های سرسبز پنهان شده. پس از ۲۰ دقیقه پیاده روی به پایین تپه سنگی شیب‌دار، ساحل نیانگ نیانگ را خواهید یافت. به محض رسیدن به بالای تپه و شروع حرکت به پایین، کشتی های غرق شده را می بینید که روی شن های طلایی و صخره های تیره قرار گرفته اند.

جریان های قوی آب ساحل برای شنا عالی نیست، اما موج سوارهاب باتجربه عاشق نیانگ نیانگ می شوند. برای استراحت در ساحل با چشم اندازهای فوق العاده، به ساحل نیانگ نیانگ بروید.

ساحل سنانگ، مالزی

بهترین سواحل آسیا در سال 2023

هنگام فرود هواپیما در فرودگاه بین المللی لنکاوی، ساحل سنانگ قابل مشاهده است. این ساحل با ماسه سفید به طول دو کیلومتر – که بهترین ساحل مالزی محسوب می شود – در امتداد ساحل غربی لنکاوی قرار دارد. نخل ها و درختان نارگیل در خط ساحلی قرار دارند. تخت‌های آفتاب‌گیر در کنار ساحل؛ و مغازه‌های معاف از مالیات، چندین رستوران و بار، تجربه اینجا را برای گردشگران تکمیل می‌کنند. غواصی، جت اسکی، قایق سواری و چتربازی از فعالیت های شگفت انگیز دیگری هستند که می توانید در آن ها زیاده روی کنید.

دو جزیره مجاور، از جمله Pulau Rebak Kecil، از ساحل قابل مشاهده هستند و در هنگام جزر و مد با پای پیاده قابل دسترسی هستند. غروب خورشید بر فراز آب های آرام تنگه مالاکا، ساحل را شبیه هلالی طلایی می کند. همچنین می توانید از ساحل تنگه که در کنار سنانگ قرار دارد نیز دیدن کنید.

ساحل تنها، کامبوج

ساحل تنها در جزیره کو رونگ کامبوج قرار دارد. کو رونگ جزیره ای زیبا و یک بهشت استوایی دست نخورده است که دارای سواحل متعدد شن سفید می باشد. از بین این سواحل، ساحل تنها به دلیل بکر بودن و انزوای ساحل، به این نام معروف شده و به یکی از بهترین سواحل آسیا تبدیل شده است.

ساحل تنها به خاطر آب های شفاف فیروزه ای مایل به سبز و پلانکتون‌های فلورسنت که آب را در شب روشن می‌کنند، بسیار جذاب و خاص است و انگار، کهکشانی در زیر پای شما ایجاد می‌کند. می توانید در کلبه های ییلاقی کوچک اقامت کنید که در چشم انداز جنگلی کنار ساحل قرار گرفته اند.