جالب و خواندنی


آیا اقامت ترکیه با خرید ملک در این کشور ممکن است؟

اگر در ترکیه ملکی بخرم آیا اقامت ترکیه را دریافت می‌کنم؟ چرا ترکیه جای خوبی برای خرید ملک است؟ با خرید ملک،‍ اقامت ترکیه برای خانواده من نیز ممکن می‌شود؟ این دسته از سوالات بیشترین مواردی هستند که متقاضیان خرید ملک در ترکیه از کارشناسان مهاجرتی علاالدین می‌پرسند. اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوالات هستید، در این مطلب همراه علاالدین مهاجر باشید تا با اقامت در ترکیه با خرید ملک در این کشور بیشتر آشنا شوید.

آیا خرید ملک در ترکیه انتخاب خوبی است؟

خرید ملک در ترکیه، یکی از بهترین روش‌ها برای دریافت اقامت این کشور است. به شرط اینکه با قوانین خرید املاک و روش‌های اخذ اقامت ترکیه با سرمایه‌گذاری در این کشور آشنا باشید. در این راه قطعا حضور یک مشاور و وکیل خبره که بر تمام راه‌ها مسلط باشد می‌تواند خیالتان را راحت کند تا شما هم یکی از هزاران نفری باشید که از طریق خرید ملک موفق به اخذ اقامت ترکیه، پل میان آسیا و اروپا، شده‌اند. لازم به ذکر است افرادی که از این روش موفق به دریافت اقامت ترکیه می‌شوند از تمام حقوق شهروندی این کشور برخوردارند.

البته اخذ اقامت ترکیه با این روش، به میزان سرمایه‌گذاری در خرید ملک بستگی دارد، در صورتی که فرد سرمایه زیادی نداشته باشد، ابتدا اقامت موقت را دریافت کرده و پس از چند سال موفق به اخذ اقامت دائم ترکیه می‌شود. خرید خانه در یکی از شهرهای ترکیه با بودجه مناسب، یکی از محبوب‌ترین روش‌های اخذ اقامت در ترکیه است. زیرا در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید حق شهروندی ترکیه را بگیرید و گامی بلند برای مهاجرت به کشورهای دیگر بردارید.

آیا اقامت ترکیه با خرید ملک در این کشور ممکن است؟

مزایای خرید ملک در ترکیه

از جمله مهم‌ترین مزایای خرید ملک در ترکیه و اخذ اقامت این کشور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱. هزینه پایین خرید املاک و مقرون به صرفه بودن سرمایه‌گذاری

یکی از مزایای مهم خرید ملک در ترکیه، هزینه مقرون به صرفه خرید املاک در این کشور است. آخرین آمارهای منتشر شده از مقایسه خرید ملک در ترکیه توسط ایرانیان، قیمت تمام شده خرید املاک و مستغلات در ترکیه نسبت به ایران بسیار پایین‌تر است. از سویی دیگر ارزش املاک در ترکیه با سرعت بیشتری نسبت به ایران افزایش پیدا می‌کند که یعنی مبلغ سرمایه‌گذاری شده خیلی سریع رشد می‌کند و این روش، علاوه بر افزایش مدت زمان اقامت ترکیه، یک سرمایه‌گذاری سودمند نیز خواهد بود.

۲. نزدیکی به ایران

بسیاری از ایرانیان بعد از مهاجرت تمایل دارند در طول سال حداقل یک‌بار برای ملاقات با خانواده خود به ایران سفر کنند و نزدیکی ترکیه به ایران این امر را راحت می‌کند. بنابراین اگر با خرید ملک در ترکیه موفق به اخذ اقامت این کشور و مهاجرت به ترکیه شدید، می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به ویزا میان ایران و ترکیه رفت‌وآمد داشته باشید. حتی دوستان و خانواده‌تان برای ۹۰ روز در سال اجازه اقامت در ترکیه مانند سایر توریست‌ها را دارند که مزیتی عالی است.

۳. تشابهات فرهنگی

با توجخ به نزدیکی ایران و ترکیه تشابهات مختلفی بین این دو کشور وجود دارد که برای بسیاری از ایرانیان که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند یک مزیت محسوب می‌شود؛ چراکه یکی از مشکلات اساسی افرادی که به دیگر کشورها مهاجرت می‌کنند، ارتباط با مردم آن کشور و خو گرفتن به محیط جدید است که این موضوع برای ترکیه کمتر صدق می‌کند. زیرا حتی برخی از کلمات، سنت‌ها و فرهنگ‌ها نیز میان این دو کشور مشترک است و ایرانیان زیادی نیز در این کشور اقامت دارند.

۴. امتیاز همراهی خانواده

امتیاز همراهی خانواده از دیگر مزایای دریافت اقامت ترکیه از طریق خرید ملک در این کشور است. با این امتیاز علاوه بر شما که صاحب ملک هستید همسر و فرزندان نیز مشمول اقامت ترکیه می‌شوند و امکان تحصیل رایگان برای فرزندان شخص سرمایه‌گذار در این کشور وجود دارد. همچنین امکان اشتغال همسر و برخورداری از پاسپورت ترکیه و حق شهروندی برای تمام اعضای خانواده فردی است که ملک به نام او خریداری شده است.

آیا اقامت ترکیه با خرید ملک در این کشور ممکن است؟

۵. کسب درآمد ارزی

یکی دیگر از مزایای خرید ملک در کشور ترکیه، امکان کسب درآمد ارزی از ملک خریداری شده است. بیشتر ایرانیان بعد از خرید ملک در ترکیه آن را اجاره می‌دهند. مبلغ اجاره دریافتی به صورت ارزی است و با تبدیل آن به پول ایران، ارزشمند خواهد بود.

۶. بالارفتن شانس دریافت ویزای شینگن

ترکیه برای بسیاری از ایرانیان یک مقصد مهاجرتی موقت است و بیشتر با هدف مهاجرت به اروپا دست به مهاجرت و خرید ملک در ترکیه می‌زنند. با زندگی در ترکیه، فرد می‌تواند تجربه زندگی مستقل در خارج از کشور را داشته باشد و شانس دریافت اقامت شینگن نیز برای فرد افزایش می‌یابد.

شرایط خرید ملک و اخذ اقامت در ترکیه

قوانین خرید ملک در ترکیه سالانه تغییر می‌کند، بنابراین بهتر است در زمان خرید، آخرین قوانین درمورد این موضوع را بدانید و با کمک مشاور مسلط به تمامی قوانین، برای خرید ملک در ترکیه اقدام کنید. برای مثال یکی از قوانین مربوط به حداکثر میزان خرید ملک یا سقف خرید ملک است که در ترکیه هر متقاضی حداکثر می‌تواند ۳۰ هکتار زمین یا ملک خریداری کند. همچنین متقاضی خرید ملک باید در لیست کشورهای مجاز برای سرمایه‌گذاری در ترکیه باشد که ایران در این لیست هست.

آیا اقامت ترکیه با خرید ملک در این کشور ممکن است؟

در زمان خرید ملک در ترکیه باید گذرنامه و مدارک هویتی خریدار، ارائه فرم‌های مربوطه، گواهی دریافت بیمه، مدارک مربوط به محل زندگی در ایران، کد مالیاتی و رسید مربوط به افتتاح حساب در ترکیه را همراه داشته باشید.

بهترین شهرها برای خرید ملک در ترکیه و اخذ اقامت

ترکیه شهرهای بسیار زیادی دارد که برای شروع زندگی و خرید ملک فوق‌العاده هستند. در ادامه شهرهای مناسب ترکیه برای خرید ملک توسط ایرانیان را معرفی کردیم:

۱. آنکارا

آنکارا، به‌عنوان پایتخت ترکیه یکی از بهترین شهرها برای ایجاد کسب‌وکار است. اگر به‌غیر از خرید ملک، قصد راه‌اندازی کسب‌وکار خود در کشور ترکیه را دارید، آنکارا به‌علت جمعیت و امکانات بیشتر، فرصت بهتری برای انجام این کار در اختیار شما می‌گذارد. امنیت شهر آنکارا بسیار بالا است و شهروندان و مهاجرین از رفاه کامل و متناسب با هزینه‌ها برخوردار هستند.

۲. آنتالیا

آنتالیا شهر دیگر ترکیه که با توجه به هزینه‌های مناسب زندگی در کنار رفاه خوب، این شهر را به مقصدی جذاب برای مهاجرت تبدیل کرده است. یکی از ویژگی‌های آنتالیا که برای خرید ملک در ترکیه نیز مناسب است، رشد و افزایش ارزش املاک در این شهر و قطب گردشگری بودن آن در ترکیه است.

۳. ازمیر

ازمیر، یکی از شهرهای مهم در تجارت دریایی کشور ترکیه است. بنابراین برای افرادی که علاقه‌مند به فعالیت در این نوع کسب‌وکارها هستند، این شهر انتخاب مناسبی برای خرید ملک در ترکیه می‌باشد.

۴. استانبول

استانبول معمولا اولین شهری است که به ذهن افراد می‌رسد و با توجه به رفاه و امکانات بی‌نظیری که دارد، یکی از گزینه‌های مناسب برای خرید ملک در ترکیه است. اما دقت داشته باشید که هزینه خرید ملک در استانبول نسبت به سایر شهرها بیشتر است.

سخن پایانی

در نتیجه آنچه گفته شد، شما با خرید ملک در هر کجای ترکیه از بدروم تا استانبول، بسته به ارزش سرمایه‌گذاری می‌توانید اقامت ترکیه را دریافت کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر به وب‌سایت علاالدین مهاجر مراجعه کنید و روش‌های مهاجرت به کشورهای مختلف را از متخصصان مجرب علاالدین جویا شوید.