رپورتاژ آگهی


بادام یکی از مهم­تربن محصولات باغی است که در بسیاری از شهرهای ایرن تولید می­شود، این میوه خشکبار که ارزش اقتصادی بالایی نیز دارد برای باغداران سود آوری بالایی داشته و در عین حال نگهداری از این درخت میوه بسیار ساده­تر از بسیاری دیگر از درختان میوه است.

از دیگر مزایای درخت بادام این است که هم در مناطق گرمسیر و هم در مناطق سردسیر قابلیت کاشت دارد، از این رو تصمیم گرفتیم تا در این خبر نامه در رابطه با احداث باغ بادام ویژه مناطق سردسیری و گرمسیری صحبت کنیم، چنانچه در هر یک از این مناطق قصد احداث باغ دارید با ما باشید تا نکات مهمی را در این زمینه به شما آموزش دهیم.

احداث باغ بادام ویژه مناطق سردسیری و گرمسیری

بهترین نهال بادام برای مناطق گرمسیری

مناطق گرمسیری مناطقی هستند که دارای تابستان­های بسیار گرم و زمستان­های معتدل هستند، در برخی از مناطق گرمسیر مانند استان­های یزد و اصفهان در زمستان شب­ها سرد و روز­ها دمای هوا ملایم است و بنابراین مجموع ساعات سرمای زیر ۷ درجه سانتی گراد در این مناطق پایین است.

در این شهرها می­توان درختان میوه معدله­ای که نیاز به گذراندن نیاز سرمایی در زمستان دارند را کاشت اما باید ارقامی انتخاب شوند که نیاز سرمایی پایینی داشته باشند، در مورد درخت بادام نیز همین مورد صدق می­کند، نکته دیگر در مورد مناطق گرمسیری گرمای هوا در تابستان است، در زمان انتخاب رقم بادام مناسب برای کاشت در این مناطق باید دقت کنید رقمی را انتخاب کنید که به گرمای هوا در تابستان حساسیت نداشته باشد.

نکته دیگر در مورد مناطق گرمسیر کمبود منابع آب در این مناطق است، خشکسالی و محدودیت بارش سبب شده در این مناطق محدودیت از نظر منابع آب وجود داشته باشد و بنابراین انتخاب ارقام مقاوم به خشکی و کم آبی نیز برای احداث باغ بادام در این مناطق اهمیت دارد، بنابراین بهترین نهال بادام برای مناطق گرمسیری در بین ارقام تجاری و پر بار بادام نهال بادام آذر خوشه­ای است که تمام این ویژگی­ها را در خود دارد.

بهترین نهال بادام برای مناطق سردسیری

همانطور که پیش­تر نیزگفتیم درخت بادام را هم می­توان در مناطق گرمسیر و هم مناطق سردسیر کاشت و به مانند مناطق گرمسیر باید ویژگی­های مهم اقلیم شناسی در مناطق سردسیر نیز در زمان انتخاب نهال بادام مورد توجه قرار بگیرد.

در مناطق سردسیر زمستان­ها بسیار سرد و دارای روزهای یخ بندان است، در تابستان هوا معتدل و ملایم است و میانگین دما در زوهای سال ممکن است به ۱۸ درجه سانتی گراد برسد، بنابراین برای انتخاب رقم بادام مناسب این مناطق باید مقاومت نهال به سرما و یخ بندان در زمستان را در نظر گرفت و همچنین باید رقمی را انتخاب کرد که نیاز به گرمای هوا در تابستان نیز نداشته باشد.

در مناطق سردسیر همچنین ممکن است زمستان طولانی شده و تا اوایل بهار ادامه داشته باشد و یا اینکه سرمای ناگهای در بهار اتفاق بیوفتد که به آن سرمای دیر رس بهاره می‌گویند، بنابراین در مناطق سردسیر سرمازدگی بهاره نیز محصول دهی درختان بادام را تهدید می­کند بنابراین ارقام دیر گل بادام برای این مناطق گزینه بهتری خواهند بود.

با توجه به ویژگی­های ذکر شده نهال بادام تونو را می­توان به عنوان بهترین نهال بادام برای مناطق سردسیری پیشنهاد کرد چرا که نیاز سرمایی بالاتری داشته، دیر گل است و در مقابل سرما و یخ بندان زمستانه نیز دوام بالاتری دارد.

احداث باغ بادام ویژه مناطق سردسیری و گرمسیری

آماده سازی زمین برای کاشت نهال بادام در مناطق گرمسیر و سردسیر

برای احداث باغ اولین گام آماده سازی زمین برای کاشت نهال بادام در مناطق سردسیر و گرمسیر است و اولین گام برای آماده سازی زمین داشتن اطلاعات در مورد شرایط خاک است، فرقی نمی­کند در منطقه سردسیر باشید و یا گرمسیر شما باید در درجه اول بدانید خاک باغ شما چه وضعیتی از نظر مواد غذایی؛ اسیدیته، بافت و شوری دارد.

با انجام آزمایش خاک می­توانید این اطلاعات را به دست آورده و با نشان دادن این آزمایش به افراد ماهر می­توانید مسیر درست انجام آماده سازی زمین برای کاشت را آموزش ببینید، ممکن است به دلیل شوری و یا قلیایی بودن خاک نیاز داشته باشید تا اقدامات اصلاحی در زمین انجام دهید.

کار دیگری که باید در زمان آماده سازی زمین انجام دهید حفر چاله با عمق و فاصله مناسب است، عمق و فاصله مناسب بر اساس نوع رقم تعیین می­شود و این اطلاعات را بهتر است در زمان پیش خرید نهال بادام از مشاوران فروش دریافت کنید.

بهترین سیستم آبیاری باغ بادام برای مناطق گرمسیر و سردسیر

اگر بخواهید بدانید بهترین سیستم آبیاری برای درختان بادام برای مناطق گرمسیری و سردسیری کدام سیستم است بدون هیچ شکی سیستم آبیاری قطره­ای را به شما معرفی خواهیم کرد، چه در منطقه­ای باشید که محدودیت منابع آب نداشته باشید و چه در منطقه­ای با محدودیت منابع آب باشید در هر صورت استفاده بهینه از منابع آب و صرفه جویی در آن در بخش کشاورزی از مهم­ترین اقدامات شما خواهد بود.

توجه داشته باشید که بیشترین اتلاف آب در کشور ما در بخش کشاورزی به ثبت رسیده است و باغداران باید با استفاده از این سیستم آبیاری جلوی ورشکستگی آبی در کشور را بگیرند، در عین حال استفاده از این سیستم آبیاری مانع از انتشار بیماری­های خاکزاد شده و هزینه کنترل بیماری­های خاکزاد و همچنین علف­های هرز را نیز کاهش می­دهد.

خرید نهال بادام برای احداث باغ در مناطق گرمسیر و سردسیر

تا به اینجا شرایط مهم برای احداث باغ بادام در مناطق سردسیری و گرمسیری را آموزش دیدید، در این بخش اما به شما می­آموزیم که برای خرید نهال بادام در این مناطق باید به کجا مراجعه کنید.

فرقی نمی­کند در کدام استان و یا شهر اقدام به احداث باغ می­کنید اولین کاری که باید انجام دهید مراجعه به نهالستان­های معتبر و مجوز دار برای خرید نهال بادام است، نهالستان پالیز که بیش از نیم قرن تجربه در زمینه تولید ارقام مختلف درختان بادام ویژه مناطق گرمسیر و سردسیر دارد می­تواند برای شما بهترین انتخاب باشد، این نهالستان در استان آذربایجان غربی قرار داشته و شما می­توانید از هر کجای ایران نهال بادام را به صورت اینترنتی خریداری کنید.

با مراجعه به سایت نهالستان رقم مورد نظر را پس از دریافت مشاوره انتخاب کرده و خرید خود را انجام دهید، مشاوران نهالستان در دیگر زمینه­ها مانند اصول کاشت و مراقبت از نهال بادام نیز به شما راهنمایی­های مهم را ارائه خواهند کرد.

احداث باغ بادام ویژه مناطق سردسیری و گرمسیری

کلام آخر

دانستید که در مورد احداث باغ بادام در مناطق سردسیر و گرمسیر چه نکات مهم را باید در نظر داشته باشید و ما نیز در بهترین نهالستان برای خرید نهال بادام را به شما معرفی کردیم، برای دریافت اطلاعات در مورد قیمت نهال بادام در ارقام مختلف و یا مراحل کاشت نهال بادام و احداث باغ بادام می­توانید با مشاوران ما به صورت رایگان و از طریق شماره تلفن­های درج شده در تماس باشید.

تماس با پالیز نهال:

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۳

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۹