رپورتاژ آگهی


اگر صاحب یک پاپ سوکت هستید، احتمالاً می‌دانید که استفاده از آن‌ها تا چه اندازه مفید هستند. همه شما عاشق استفاده از دستگاه‌های بزرگ هستید، اما باید اعتراف کنید که کار با یک دست می‌تواند بسیار دشوار باشد. در چنین مواقعی استفاده کردن از پاپ سوکت ‌می‌تواند کار ما را راحت کند. از آن‌ها می‌توانید برای فیلم دیدن نیز استفاده کنید، چرا که پایه بسیار قوی دارند و همچنین جای انگشتی که دارند، استفاده از آن را برای کاربران راحت کرده‌اند.

آیا تا به حال سعی کرده‌اید بعد از وصل کردن، آن را دوباره جدا کنید؟ یا بخواهید این وسیله کاربردی را به یک دستگاه دیگر متصل کنید؟ پاپ سوکت‌ها به سختی به قاب گوشی شما می‌چسبند و جدا کردن آن‌ها نیز یک کار دشوار است. پاپ سوکت‌ها چسب بسیار قوی دارند که اگر هنگام جدا کردن به آن بی‌توجهی کنید، می‌تواند به موبایل هوشمند شما آسیب وارد کند. در ادامه یاد می‌گیریم چگونه آن‌ها را به دستگاه وصل و خارج کنیم.

پاپ سوکت چیست و چه کاربردی دارد؟

در پشت پاپ سوکت پایه چسبناک وجود دارد که به راحتی به تمامی دستگاه‌های مختلف از جمله موبایل هوشمند متصل می‌شود، همچنین با داشتن یک دستگیره نگهداری گوشی را برای کاربران راحت کرده است. موبایل‌های امروزی معمولا بزرگ و سنگین هستند و اکثر وقت‌ها پیش آمده که هنگام کار کردن با گوشی‌تان، از دستتان لیز خورده و ضربه دیده است؛ برای کسانی که چنین مشکلاتی دارند استفاده از پاپ سوکت پیشنهاد می‌شود. دلایل زیادی برای استفاده از آن‌ها وجود دارد که در زیر مشاهده می‌کنید:

  • خطر افتادن و آسیب دیدن گوشی شما را کاهش می‌دهد.
  • موبایل‌تان را به پایه تکیه دهید تا فیلم و سریال‌های مورد علاقه‌تان را تماشا کنید.
  • فقط با یک دست راحت و آسان به دیگران پیامک ارسال کنید.
  • عکس‌های تار ناشی از لرزش دست را کاهش می‌دهد.
  • ظاهری شیک به گوشی هوشمند شما می‌افزاید.
پاپ سوکت
پاپ سوکت

ابزارهایی مورد نیاز جدا کردن پاپ سوکت

چند ابزار در اطراف ما وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توانیم پاپ سوکت‌ها را به راحتی جدا کنیم. این ابزار ساده در همه خانه‌ها پیدا می‌شود و لازم نیست راه دوری بروید؛ اما این ابزارها کدامند؟

  • کارت بانکی
  • الکل
  • ناخن بلند دست
  • نخ دندان
  • جوش شیرین
  • سشوار

مراحل وصل و جدا کردن پاپ سوکت از موبایل

هرگز دستگیره که به پاپ سوکت وصل است را نکشید. این کار باعث می‌شود دستگیره آن‌ها کنده شود یا به گوشی آسیبی وارد شود. بهتر است از سمت پایین آن را به سمت خودتان بگیرید و بکشید. سعی کنید این کار را با ملایمت انجام دهید. در صورتی که دستگیره از پاپ سوکت کنده شد، دوباره پایه‌های آن را وصل کنید.

اگر با روش گفته شده در بالا موفق نشدید می‌توانید از ابزار کمک بگیرید. اگر ناخن بلندی دارید، سعی کنید با ناخن آن‌ها را جدا کنید. همچنین می‌توانید از کارت بانکی‌تان استفاده کنید. کافی است تا آن را بین پاپ سوکت و گوشی قرار دهید تا به راحتی از یکدیگر جدا شوند. به طور کلی برای انجام این کار باید به آرامی صورت بگیرد تا چسب پایه از بین نرود و در تعداد دفعات بالا بتوانید استفاده نمایید.

پاپ سوکت‌های مغناطیسی را امتحان کنید

اگر جزء کسانی هستید که استفاده از پاپ سوکت چسبی برایشان سخت است، پاپ سوکت‌های مغناطیسی را به آن‌ها پیشنهاد می‌کنیم. پاپ سوکت‌های مغناطیسی با چسب به قاب گوشی شما وصل نمی‌شوند. آن‌ها به آهنربا متکی هستند، به این معنی که شما می‌توانید آنها را بدون زحمت جدا یا وصل کنید؛ البته که این پاپ سوکت‌ها به اندازه مدل‌های چسب‌دار قوی نیستند.

انواع پاپ سوکت‌ها

همه پاپ سوکت‌ها دقیقاً یکسان کار می‌کنند و همه آن‌ها هدف یکسانی دارند. با این حال جنس متریالی که در این پاپ‌ها به کار می‌رود متفاوت از یکدیگر هستند. انواع پاپ سوکت‌ها در زیر دیده می‌شود:

  • پاپ سوکت الماسی شکل
  • مینی پاپ سوکت
  • پاپ سوکت چوبی
  • پاپ سوکت آلومینیومی
  • پاپ سوکت فلزی
پاپ سوکت مغناطیسی
پاپ سوکت مغناطیسی

مزیت استفاده از پاپ سوکت

هنگامی که صحبت  استفاده از تلفن هوشمند می‌شود، پاپ سوکت‌ها  این قابلیت را دارند تا سه مشکل عمده را حل کنند. چسباندن دکمه پاپ سوکت روی تلفن به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر آن را در دست بگیرید. همچنین باعث می‌شود بدون نگرانی از افتادن گوشی‌تان، سلفی بگیرید.

یکی دیگر از مزیت‌های آن‌ها این است که قابلیت دارند تا به عنوان پایه برای تلفن هوشمند شما عمل کنند و به صورت عمودی بایستند. عمودی بودن گوشی برای زمان‌های دیدن فیلم یا خواندن یک کتاب الکترونیکی می‌تواند مفید باشد.

 یک ویژگی جذاب دیگر آن‌ها این است که هندزفری خود را بعد از استفاده به دور پاپ سوکت گره بزنید تا دیگر دنبال آن نگردید. احتمالا در دست سلبریتی‌های زیادی دیدید که از این پاپ سوکت‌ها استفاده می‌کنند. یکی از جذابیت پاپ سوکت‌ها این است که امکان شخصی‌سازی دارند، یعنی طرح مورد علاقه‌تان را می‌توانید روی آن چاپ کنید.

نکات هنگام استفاده از پاپ سوکت

وقتی پاپ سوکت را جدا کردید سریعا به یک دستگاه دیگر وصل کنید، نباید آن‌ها را یک گوشه‌ای ول کنید چون ممکن است چسب پایه بعد از ۱۵ دقیقه خشک شود. همچنین قبل از چسباندن به یک دستگاه دیگر، بایستی زیر آب سرد به مدت ۳ ثانیه نگه دارید تا قدرت چسبندگی آن افزایش پیدا کند و همین طور تمیز می‌شوند.

سپس ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قبل از اتصال آن را خشک کنید. برای خشک کردن باید روی دستمال کاغذی قرار دهید طوری که با چسب پایه برخورد نکند. اگر بعد از ۱۰ دقیقه خشک نشد، می توانید از یک دستمال کاغذی برای پاک کردن پایه استفاده کنید و آن را به صورت دستی خشک کنید.

کلام آخر

برای جدا کردن پاپ سوکت کافی است از ناخن یا سایر ابزارهای گفته شده استفاده کنید. از طرف دیگر، می‌توانید نخ دندان را زیر پاپ سوکت خود بکشید و آن را جدا کنید. قبل از خشک شدن ژل چسب حتما آن را به دستگاه جدید خود وصل کنید.