رپورتاژ آگهی


مهاجرت به مجارستان به عنوان یک کشور اروپایی و عضو معاهده شینگن می تواند برایتان مزایای زیادی داشته باشد. شما می توانید با مهاجرت به این کشور در بسیاری از کشورهای اروپا تحصیل کرده و یا به شغل مد نظرتان بپردازید.

خوب است در این باره اطلاعات بیشتری داشته باشید تا بتوانید بهترین راه را برای مهاجرت به این کشور انتخاب نمایید.

مهاجرت به مجارستان

شرایط مهاجرت به مجارستان

مهاجرت به مجارستان مانند دیگر کشورها شرایط خاص خود را دارد. مجارستان کشوری در اروپای مرکزی است. این کشور موقعیت جغرافیایی خاصی دارد. افرادی که می خواهند در آلمان و یا اتریش تحصیل کرده و یا کار کنند گاهی مجارستان را برای این کار در نظر می گیرند. این افراد با شرکت در دوره های زبان در مجارستان، اقامت آن را به دست می آورند. در واقع آنها هم زبان شان را تقویت می کنند و هم به دنبال کار و موقعیت مد نظرشان در اتریش یا آلمان می گردند.

افرادی که قصد تحصیل در دوره های پزشکی را دارند هم معمولا دوره های این کشور را انتخاب می کنند. هزینه این دوره ها پایین است و بر اساس بالاترین استانداردهای آموزشی پیش می رود. همین موضوع توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است.

می دانید که مجارستان ۵۸ امین کشور دنیا از نظر قدرت اقتصادی است؟ معیار این قدرت بر اساس تولید ناخالص داخلی بوده است.

به صورت کلی اقتصاد در مجارستان وضعیت خوبی دارد و استانداردهای زندگی هم بالاست.

مهاجرت کاری به مجارستان

افراد زیادی این کشور را برای کار انتخاب می کنند. شما باید تقاضای کار و مدارک تان را به موسسات کاریابی این کشور تحویل دهید تا بتوانید کار مد نظرتان را پیدا کنید. داشتن دعوتنامه کاری در اینجا مهم است. عوامل زیادی در دریافت ویزای کار مجارستان موثر است. داشتن سوابق تحصیلی خوب، تسلط به زبان مجاری، سابقه کار خوب و مرتبط و برخی موارد دیگر در این زمینه تعیین کننده هستند.

مهم است که برای شغل مد نظر شما شهروندی از مجارستان و یا اتحادیه اروپا، داوطلب نباشد. نرخ بیکاری در این کشور پایین است و موقعیت های شغلی زیادی هم دارد.

مهاجرت به مجارستان برای تحصیل

در صورتی که می خواهید در مجارستان تحصیل کنید ابتدا باید پذیرش بگیرید. گاهی لازم است قبل از پذیرش، در آزمون های ورودی شرکت نمایید.

این کشور دانشگاه های خوبی دارد و از نظر جهانی در رتبه خوبی از این حیث قرار می گیرد. فارغ التحصیلان رشته های پزشکی و دامپزشکی مجارستان می توانند در تمامی اتحادیه اروپا بدون نیاز به معادلسازی، کسب و کارشان را شروع کنند.

شما می توانید در این کشور در مقاطع مختلف لیسانس تا دکتری تحصیل نمایید. تحصیل در مجارستان نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر ارزان محسوب می شود.

مهاجرت سرمایه گذاری به مجارستان

سرمایه گذاران معمولا این کشور را برای سرمایه گذاری در زمینه های مختلف انتخاب می کنند. این کشور در حوزه شینگن قرار دارد و همین موضوع باعث می شود شرایط خوبی برای سرمایه گذاری داشته باشد. از نظر اقتصادی هم مجارستان همواره در حال رشد است و این نوید خوبی برای تمامی سرمایه گذاران خواهد بود.

تولد، ازدواج و پناهندگی هم دیگر راه های مهاجرت به مجارستان هستند.

  • کودک به دنیا آمده در مجارستان تنها در حالتی تابعیت این کشور را دریافت می کند که پدر یا مادر و یا هر دو از اتباع مجارستان باشند. به عبارتی مجارستان در این مورد از قانون خون پیروی می کند. در صورتی که پدر و مادر تبعه مجارستان نباشند، کودک پس از ۵ سال تابعیت خواهد گرفت.
  • در صورتی که با فردی که تبعه مجارستان است ازدواج کنید می توانید به این کشور مهاجرت نمایید. شما ابتدا اقامت گرفته و پس از آن می توانید برای تابعیت اقدام نمایید. در این مورد مهم است که تبعه مجارستان وضعیت مالی خوبی داشته باشد و بتواند همسرش را در تمامی هزینه های احتمالی ساپورت کند.
  • پناهندگی یک راه غیر قانونی و پر خطر است که آن را به شما توصیه نمی کنیم. تنها افرادی که در شرایط سخت سیاسی، فرهنگی و.. قرار دارند به شکلی که جانشان در خظر است می توانند برای پناهندگی اقدام کنند.

هزینه های زندگی در مجارستان

وقتی به مهاجرت فکر می کنیم هزینه ها مهم است. شما باید بتوانید از پس مخارجی که در کشور مقصد دارید بربیایید. در میان کشورهای اروپایی مجارستان یکی از ارزان ترین کشورها محسوب می شود. دانشگاه های این کشور هم معمولا شهریه های کمی دریافت می کنند و این موضوع بسیار مورد توجه دانشجویان است. به صورت کلی می توان گفت هزینه های زندگی در مجارستان گران نیست.

به صورت کلی باید هزینه های مربوط به خوراک، پوشاک، مسکن، تحصیل، تفریح و.. را در نظر بگیرید. قطعا با توجه به سبک زندگی تان هزینه های شما در این کشور متغیر خواهد بود.

روش های مهاجرت به مجارستان

بهترین راه برای رفتن به مجارستان کدام است؟

پاسخ به این سوال بستگی به شرایط و اهداف تان دارد. آیا توانایی سرمایه گذاری در این کشور را دارید؟ قصد تحصیل در یکی از بهترین کشورهای دنیا را دارید؟ و بسیاری موارد دیگر را می توان در پاسخ به این سوال در نظر گرفت. به صورت کلی تحصیل یکی از راه هایی است که طرفداران زیادی دارد. در دانشگاه های معتبر تحصیل می کنید و هم زمان در کشوری پیشرفته در حال زندگی کردن هستید. علاوه بر آن می توانید پس از اتمام تحصیل برای دریافت اقامت هم اقدام کنید.

سرمایه گذاری را هم می توان از جمله بهترین روش ها برای مهاجرت به این کشور دانست. سرمایه گذاری معمولا از راه های مختلفی مثل ثبت شرکت، استارتاپ و.. انجام می شود. هر کدام از این راه ها شرایط و سرمایه خودش را می طلبد. در نظر داشته باشید که هر راه برای شرایط خاص یک نفر ممکن است مناسب باشد. پس حتما قبل از هرگونه اقدام از موسسات مهاجرتی معتبر و دارای مجوز رسمی کمک بگیرید. یکی از این موسسات موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان می باشد که خدمات مشاوره رایگان مهاجرتی ارائه می کند و می توانید در این باره سوالات خود را بپرسید.

روش های کم هزینه برای مهاجرت به مجارستان

در صورتی که از طرف یک کارفرمای مجارستانی پیشنهاد کار داشته باشید می توانید با کمترین هزینه به این کشور مهاجرت نمایید. پس از آن با تحصیل در مجارستان هم هزینه زیادی نخواهید پرداخت در حالی که قدم مهمی به سوی اقامت دائم برداشته اید.