رپورتاژ آگهی


مکزیک یکی از کشورهای است که ویزای آن از محبوبیت بسیاری را از آن خود نمود. زیرا کشور مکزیک در آمریکا شمالی واقع شده و همچنین یکی از پرجمعیت ترین کشورهای جهان به شمار می رود. این کشور به این دلیل که سالانه مهاجران و گردشگران زیادی را پذیرا بوده و دارای فرهنگ و آداب و رسوم مختلفی است. این موضوع سبب گردیده تا این کشور بسیار پیشرفت کند و به مرور زمان تعداد مهاجران و مسافران به مقصد مکزیک افزایس یابد. از اصلی‌ترین مسائل در هنگام مهاجرت و سفر به این کشور داشتن ویزای مکزیک خواهد بود که در این رابطه موسسه گلوبال امیگریشن منبع اطلاعات و راهنمایی مناسبی به حساب می آید.

چگونه ویزای مکزیک را اخذ نماییم؟

کشور مکزیک به دلیل دارا بودن دانشگاه های معتبر و با سطح علمی بالا در جهان، و همچنین برخورداری از هزینه های مقرون به صرفه جهت تحصیل و زندگی سالانه دانشجویان زیادی را جهت اخذ ویزای تحصیلی این کشور ترغیب می نماید. افرادی که ویزای آمریکا، کانادا و بریتانیا را داشته باشند نیاز نخواهد بود تا ویزا مکزیک را دریافت کنند و به راحتی با ویزای خود می ‌توانند به هر منظوری به وارد این کشور شوند؛ زیرا ویزای این کشورها در سطح جهان از اعتبار بالایی برخوردار بوده است.

هزینه ویزای مکزیک چقدر است؟

انواع مختلف ویزای مکزیک

به‌ طور کلی برای سفر به یک کشور دیگر نیاز بوده تا ویزای آن کشور را اخذ نموده باشید و می‌بایست جهت اخذ این ویزا، هدف خود را بیان نمایید. برای مثال پیش از اقدام به اخذ ویزای مکزیک هدف خود را از تفریحی، کاری یا تحصیلی بودن ویزا را تعیین کنید. فرد متقاضی باید هدف خود را جهت سفر به مکزیک مشخص نموده، در غیر این صورت نمی ‌تواند ویزا را دریافت کند. ویزای مکزیک انواع مختلفی دارد که به شرح زیر است:

  • ویزای تحصیلی مکزیک: این ویزا تنها زمانی اعتبار دارد که فرد در این کشور در حال تحصیل باشد و در هنگام فارغ ‌التحصیلی باید مکزیک را ترک کند.
  • ویزای ترانزیت مکزیک: این ویزا برای کارکنان فرودگاه است و آن ها نمی توانند خارج از خط فرودگاه وارد کشور شوند.
  • ویزای کاری مکزیک: افرادی که به قصد کار به این کشور مهاجرت می‌ کنند باید این ویزا را دریافت نمایند و همچنین داشتن دعوتنامه از کارفرما، این امر را راحت تر خواهد کرد.
  • ویزای توریستی مکزیک: هنگامی که فرد قصد بازدید از جاذبه های گردشگری مکزیک را داشته باشد و بخواهد مدت کوتاهی در این کشور اقامت نماید باید از ویزای توریستی استفاده ‌کنند.

تمامی این موارد و مراحل لازم جهت اخذ ویزا توسط موسسه گلوبال امیگریشن توضیح داده خواهد شد و به این امر با کمک این موسسه به سادگی امکان پذیر است.

چگونه ویزای مکزیک را اخذ نماییم؟

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای مکزیک

برای دریافت ویزای هر کشور لازم بوده تا یک سری از مدارک را به سفارت آن کشور در ایران ارائه داد. در همین راستا فرد متقاضی لازم است تا مدارکی را که در زیر نام برده شده‌اند را به سفارت مکزیک که در تهران ارائه دهد. از جمله این مدارک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ارائه مدرک هویتی (شناسنامه و کارت ملی به‌ همراه کپی)
  • ارائه یک عکس ۴*۳
  • ارائه تمام اسناد مالکیت فرد متقاضی
  • پاسپورت معتبر با حداقل اعتبار شش ماهه
  • رزرو بلیط رفت و برگشت کشور مکزیک
  • ارائه مدرک جهت اثبات رزرو هتل در کشور مکزیک یا ارائه دعوتنامه
  • ارائه مدرک هویتی همسر و فرزندان در صورت تاهل فرد متقاضی
  • ارائه فرم پر شده درخواست ویزا که اطلاعات شخصی را شرح می‌دهد
  • ارائه مدرک جهت اثبات تمکن مالی از نظر کشور مکزیک
  • پرداخت ۵۰۰ هزار تومان در روز مراجعه

نکات مهم جهت اخذ ویزا مکزیک

نکات مهم جهت اخذ ویزا مکزیک

از نکات مهمی که در هنگام اخذ ویزا باید به آن توجه کرد این بوده که با داشتن دعوتنامه و ویزای مکزیک می توان به راحتی به این کشور سفر نمود و حتی هزینه های این سفر به طور چشم گیری کاهش می‌ یابند. برای اقدام به اخذ ویزای مکزیک لازم است در ابتدا از سفارت وقت بگیرید، سپس مدارک مشخص شده را به طور کامل به سفارت تحویل دهید. با دریافت مشاوره از موسسه گلوبال امیگریشن خواهید دانست که در هنگام مصاحبه چه مدارکی را باید به همراه پول ارائه کنید.

هزینه ویزای مکزیک چقدر است؟

اگر قصد اخذ ویزای مکزیک را دارید، لازم است مبلغی در حدود ۵۰۰ هزار تومان را در روز مصاحبه به سفارت بپردازید. اما اگر اطلاعات کافی در این جهت نداشته باشید ممکن است در این راه با مشکل مواجه گردید. همچنین اگر از طرف یک آژانس مسافرتی اقدام نمایید لازم است علاوه بر این هزینه برای خدمات دیگر آژانس هزینه‌ ای جداگانه پرداخت نمایید. موسسه های زیادی هستند که در این راه به شما کمک خواهند کرد. در همین راستا می توان موسسه گلوبال امیگریشن را یکی از بهترین موسسه ها دانست.

هزینه ویزای مکزیک چقدر است؟

کلام آخر

امروزه شهروندان ایرانی با داشتن مدارک مورد نظر و تعیین هدف خود از سفر به مکزیک می‌توانند برای دریافت ویزای مکزیک اقدام نمایند. اخذ ویزای مکزیک مانند دیگر دیگر کشورها روند مشخصی داشته و در مرحله اول باید از سفارت وقت گرفت که کاری بسیار دشوار است. زیرا محدودیت های زیادی در سفارت وجود دارند، پس لازم بوده تا با کمک موسسه گلوبال امیگریشن تمام مدارک مربوطه را در زمان مشخص شده به سفارت ارائه دهید.