رپورتاژ آگهی


فصل پاییز در هر جای دنیا حال و هوای مختلفی با خود به همراه می‌آورد. در برخی کشور‌ها فصل پاییز با سرما همراه خواهد بود، حال‌آنکه آب‌وهوا در این فصل در برخی مناطق خنک و دلچسب است. انتخاب کشور و منطقه موردنظر برای سفر کاملا به شما و سلیقه‌تان بستگی دارد‌. در ادامه این مطلب قصد داریم تا بهترین مقاصد خارجی و مناطق ایران برای سفر پاییزی را معرفی کنیم.

معرفی بهترین مقاصد داخلی و خارجی برای سفرهای پاییزی

بهترین مقاصد خارجی برای سفر در پاییز

در این بخش تعدادی از بهترین مقاصد خارجی برای مسافرت پاییزی را معرفی می‌کنیم:

فصل پاییز و سفر به مالزی

کشور مالزی یکی از بهترین مقاصد خارجی برای سفر پاییزی در نظر گرفته می‌شود. نزدیک بودن این کشور به خط استوا باعث شده است تا آب‌وهوای آن گرم، مرطوب و بارانی باشد. این آب‌وهوا، پوشش‌های جنگلی بسیار زیبا و هوای خنک پاییزی را در این کشور ایجاد کرده است. از جمله جاذبه ‌های گردشگری کشور مالزی می‌توان به برج ‌های دوقلوی پتروناس، منطقه کامرون، هایلند، مسجد کریستال و معبد باتو اشاره کرد.

سفر به کشور تایلند

کشور تایلند یکی از پرطرف‌دارترین مقاصد در بین ایرانیان و البته یکی از بهترین مقاصد خارجی برای سفر در پاییز به شمار می‌رود. هوای تایلند در پاییز بسیار خنک و دلچسب است. از جمله جاذبه‌ های گردشگری کشور تایلند می‌توان به سواحل پاتایا، بازار شناور تایلند، آبشار آراوان و معابد زیبا و تاریخی تایلند اشاره کرد.

ترکیه از محبوب ترین مقاصد خارجی پاییزی

کشور ترکیه به دلیل داشتن مرز‌های مشترک با ایران، به یکی از بهترین مقاصد سفر نزد ایرانیان تبدیل شده است. در پاییز ترکیه به مکانی بسیار جذاب برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری مختلف تبدیل می‌شود. از جاذبه‌ های گردشگری ترکیه باید به موزه‌ها و آثار باقی‌مانده از تمدن آناتولی، مسجد زیبای ایاصوفیا، دیر زعفران، شهر قونیه، کوش آداسی، آنتالیا، بدروم، مارماریس، کاپادوکیا و غیره اشاره کرد.

سفر به جزایر مالدیو

یکی از رویایی‌ترین مقاصد خارجی برای سفر پاییزی جزایر مالدیو است. مالدیو در قاره آسیا واقع شده است و در تمام فصول سال، آب‌وهوای مطبوع و دل‌انگیزی دارد. مسافران و گردشگران قطعا در سواحل مرجانی بسیار زیبای مالدیو تجربه خاطره‌انگیزی را سپری خواهند کرد. جاذبه‌ های گردشگری مالدیو شامل پایتخت مالدیو، بنانا ریف، جزیره تولوسدو، هول هوماله، مافوشی و غیره هستند.

معرفی بهترین مقاصد داخلی و خارجی برای سفرهای پاییزی

بهترین مناطق ایران برای سفر در پاییز کدام است؟

آیا توان پرداخت هزینه‌های هنگفت سفر‌های خارجی را ندارید؟ این که مشکلی نیست! در کشور ما ایران، صد‌ها جاذبه گردشگری و توریستی وجود دارد که می‌توانند برابر و حتی بیشتر از مقاصد خارجی جذاب باشند. در ادامه، چند مورد از بهترین مناطق ایران برای یک سفر خیال‌انگیز پاییزی را معرفی می‌کنیم.

جاهای دیدنی اصفهان در پاییز تماشایی‌تر هستند

یکی از بهترین مناطق ایران برای سفر پاییزی شهر دوست‌داشتنی اصفهان است. این شهر با داشتن شاهکار‌های هنری معماری به مکانی خاطره‌انگیز برای دوستداران تاریخ و تمدن ایرانی تبدیل شده است. از جمله آثار تاریخی اصفهان می‌توان به قلعه تبرک، کهن دژ، قلعه آتشگاه، قلعه سارویه و گارد دژ اشاره کرد. فراموش نکنید که با سفر به اصفهان حتما از کاخ چهل‌ستون، مسجد شیخ لطف‌الله، عمارت عالی‌قاپو و میدان نقش‌جهان هم دیدن کنید. گشت‌وگذار در سی و سه پل، پل خواجو و کلیسای وانک را هم از دست ندهید.

سفر پاییزی به یزد

شهر تاریخی یزد در واقع در هر فصلی، زیبا و دل‌انگیز است، بماند که در فصل پاییز چه آب‌ورنگی پیدا می‌کند. جای تعجب نیست که افراد با یک‌بار سفر به این شهر زیبا ترجیح می‌دهند بار‌ها و بار‌ها به آن بازگردند؛ بنابراین اگر از خود می‌پرسید در پاییز به کدام مناطق ایران سفر کنیم ما به شما شهر یزد را پیشنهاد می‌کنیم. از جمله جاذبه ‌های گردشگری یزد می‌توان به مجموعه امیر چخماق، آتشکده تاریخی، مسجد جامع و باغ دولت‌آباد اشاره کرد.

تفریحات کیش را حتی در پاییز از دست ندهید

تنوع جاذبه‌ های گردشگری کیش آن‌قدر زیاد است که معرفی همه آن‌ها، خود به‌تنهایی یک مقاله جداگانه می‌طلبد. این جزیره یکی از بهترین مناطق ایران برای سفر پاییزی است که سالانه گردشگران زیادی را در تمام فصول سال به سمت خود می‌کشاند. پاییز تا اواسط بهار بهترین زمان برای سفر به این جزیره رویایی است. با سفر پاییزی به کیش شما می‌توانید از تفریحات دریایی و آبی استفاده و در جُنگ‌های مهیج شبانه شرکت کنید. البته بازدید از دو شهر تاریخی کاریز و حریره را هم نباید از دست دهید.

جمع‌بندی

وقتی صحبت از سفر می‌شود، اغلب افراد بهار و تابستان را بهترین زمان برای آن در نظر می‌گیرند. حال‌آنکه مسافرت در هر زمانی اگر به مقصد صحیح صورت بگیرد، می‌تواند تجربه‌های خاطره‌انگیز را رقم زند. به‌خصوص اگر برای سفر از تور‌های مختلف که در این زمینه تجربه دارند، استفاده کنید، سفر راحت‌تر و بهتری خواهید داشت. اما اگر می‌خواهید شخصی مسافرت کنید، فراموش نکنید که از قبل، نقشه کامل شهر یا کشور مقصدتان را تهیه کرده و جاذبه‌های گردشگری آن را بیابید. ما در این مقاله بهترین مقاصد خارجی سفر پاییزی و همچنین بهترین مناطق ایران برای سفر در پاییز را به شما معرفی کردیم. تجربه اقامت در یکی از این شهرهای زیبا در فصل پاییز را با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل از فلای تودی برای خود لذت‌بخش کنید.