مقالات خواندنی


اعتبار سنجی بلیط هواپیما به معنی بررسی صحت پرواز رزرو شده است که می توان اطلاعات آن را در سایت انجمن شرکت های هواپیمایی کشور و یا ایرلاین مربوطه مشاهده کرد. البته در برخی موارد ممکن است مسافران پس از تهیه بلیط هواپیما اطلاعات آن را فراموش کنند که می توانند با مراجعه به انجمن شرکت های هواپیمایی ایران و وارد کردن کد ملی، اطلاعات بلیط رزرو شده را مشاهده کنند.

سیستم اعتبار سنجی بلیط هواپیمای سازمان هواپیمایی کشور

استعلام بلیط در سیستم اعتبار سنجی بلیط هواپیمای سازمان هواپیمایی کشور

سیستم اعتبار سنجی بلیط هواپیمای سازمان هواپیمایی کشور برای پروازهای داخلی بهترین روش برای استعلام صحت پرواز رزرو شده است. مسافران پس از مراجعه به وب سایت انجمن شرکت های هواپیمایی و انتخاب گزینه اعتبار سنجی بلیت هواپیما و انتخاب ایرلاین مربوطه وارد سایت همان ایرلاین می شوند که می توانند نسبت به بررسی صحت بلیط رزرو شده اقدام کنند. مشخصات مورد نیاز برای مشاهده بلیط با توجه به هر ایرلاین متفاوت است.

اعتبار سنجی بلیط هواپیما در شرکت های هواپیمایی

همانطور که گفته شد، علاوه بر سایت سازمان هواپیمایی، می توانید در سایت شرکت های هواپیمایی نسبت به اعتبار سنجی بلیط نیز اقدام کنید. روش اعتبار سنجی بلیت هواپیما در شرکت های هواپیمایی مختلف در ادامه بررسی شده است:

نام ایرلاین اطلاعات موردنیاز برای اعتبار سنجی
ایران ایر نام خانوادگی – شماره رزرو
ماهان نام خانوادگی – شماره رزرو – تاریخ
آتا کد رزرو و تاریخ
زاگرس کد رزرو
وارش کد رزرو – کد ملی

اعتبار سنجی بلیط هواپیما آتا

به منظور اعتبار سنجی بلیط هواپیما آتا ابتدا باید وارد وب سایت این ایرلاین شوید. سپس در انتهای صفحه اصلی گزینه ای تحت عنوان اعتبار سنجی را مشاهده می کنید که با کلیک روی آن پنجره ای برای شما باز می شود. اطلاعات خواسته شده از قبیل کد رزرو (pnr) و تاریخ سفر را وارد کنید. با انتخاب گزینه اعتبار سنجی، می توانید بلیط هواپیما را مشاهده کنید.

اعتبارسنجی بلیط هواپیما آتا

اعتبار سنجی بلیط هواپیما وارش

به منظور استعلام بلیط هواپیما با کد ملی وارش ابتدا باید وارد وب سایت مربوطه شده و در صفحه اصلی با کلیک روی فروش اینترنتی به صفحه بعد منتقل شوید. در این صفحه سه گزینه در بالای صفحه مشاهده می کنید که با انتخاب گزینه وضعیت بلیط می توانید اعتبار سنجی بلیت را انجام دهید. در این صفحه برای پروازهای داخلی باید کد رزرو و کد ملی و برای پرواز خارجی باید شماره پاسپورت را وارد نمایید.

اعتبار سنجی بلیط هواپیمایی زاگرس

به منظور استعلام بلیط هواپیما با کد ملی زاگرس ابتدا وارد وب سایت این شرکت هواپیمایی شده و در صفحه اصلی روی گزینه وضعیت بلیط کلیک کنید. تنها با وارد کردن کد رزرو می توانید بلیط هواپیمای رزرو شده را مشاهده کنید.

اعتبار سنجی بلیط هواپیما کاسپین

به منظور اعتبار سنجی بلیط هواپیما کاسپین نیز باید وارد وب سایت ایرلاین شوید. سپس در انتهای صفحه روی گزینه وضعیت بلیط کلیک کنید. با وارد کردن کد ملی کد رزرو، می توانید اطلاعات بلیط رزرو شده را مشاهده کنید.

اعتبار سنجی بلیط هواپیما ماهان

در اعتبار سنجی بلیط هواپیما ماهان پس از ورود به سایت آن، باید در صفحه اصلی گزینه سفرهای من را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه پنجره ای برای شما باز می شود که باید شماره رزرو، نام خانوادگی و تاریخ پرواز را وارد کنید. پس از انتخاب گزینه جستجو، در صورت صحت بلیط رزرو شده، اطلاعات آن را مشاهده می کنید.

اعتبارسنجی بلیط هواپیما ماهان

اعتبار سنجی بلیط هواپیمایی ایران ایر

به منظور بررسی بلیط هواپیمای رزرو شده مربوط به ایرلاین ایران ایر، ابتدا باید وارد وب سایت این شرکت هواپیمایی شوید. در قسمت بالای صفحه با انتخاب گزینه مدیریت رزرو و وارد کردن نام خانوادگی به همراه شماره رزرو، می توانید مشخصات بلیط هواپیما رزرو شده را مشاهده کنید.

اعتبار سنجی بلیط هواپیما کیش ایر

پس از ورود به سایت هواپیمایی کیش ایر باید گزینه استعلام بلیط را انتخاب کنید. سپس باید کد رزرو و شماره بلیط را وارد نمایید. پس از جستجو، اطلاعات کامل بلیط را مشاهده خواهید کرد.

اعتبار سنجی بلیط هواپیما قشم ایر

پس از ورود به وب سایت قشم ایر باید روی گزینه خدمات آنلاین در بالا و سمت راست صفحه کلیک کنید. با انتخاب این گزینه پنجره ای باز می شود که باید قسمت وضعیت بلیط را انتخاب کنید. با ورود شماره رفرنس و شماره پرواز، اطلاعات بلیط رزرو شده را می توانید مشاهده کنید. البته توجه داشته باشید که تنها می توانید بلیط های خریداری شده از سایت قشم ایر را اعتبار سنجی کنید.

اعتبار سنجی بلیط هواپیما ایران ایرتور

برای اعتبار سنجی بلیط هواپیما ایران ایرتور، باید در صفحه اصلی سایت آن گزینه وضعیت بلیط را انتخاب کنید. با ورود شماره رفرنس و شماره بلیط می توانید مشخصات بلیط رزرو شده را مشاهده نمایید.

اعتبارسنجی بلیط هواپیما ایران ایرتور

آیا امکان استعلام بلیط هواپیما چارتری وجود دارد؟

بلیط هواپیما چارتری از سوی شرکت های چارتر کننده ارائه می شود که پس از خرید صندلی هواپیماها از ایرلاین ها، آن ها را با قیمتی متفاوت در اختیار مسافران قرار می دهند. در صورتی که بلیط چارتری رزرو کرده باشید، اعتبار سنجی آن تنها تا دو ساعت قبل از پرواز وجود دارد. زیرا شرکت های چارترکننده لیست پروازهای رزرو شده را در دو ساعت قبل از پرواز در اختیار مسافران قرار می دهد.

روش استعلام بلیط هواپیما خارجی

در صورتی که بلیط هواپیما خارجی را از ایرلاین های داخلی رزرو کرده باشید، روش اعتبار سنجی همانند روش های ذکر شده در بالاست. در صورتی که بلیط را از شرکت های هواپیمایی خارجی رزرو کرده باشید، باید به وب سایت شرکت هواپیمایی مربوطه رفته و به دنبال گزینه flight status باشید. این گزینه معمولا در صفحه اصلی وب سایت شرکت هواپیمایی قرار دارد. معمولا با انتخاب شماره پرواز و مقصد سفر، می توانید وضعیت بلیط رزرو شده را مشاهده کنید.

عدم مشاهده اطلاعات بلیط در سیستم اعتبار سنجی

در صورتی که پس از اعتبار سنجی بلیط در سایت شرکت های هواپیمایی، با خطا روبه رو شدید یا اطلاعاتی را به شما نشان نداد ابتدا با وب سایتی که از آن بلیط را خریداری کرده اید تماس بگیرید. در صورتی که مشکل شما از سوی سایت صادر کننده برطرف نشد، با پشتیبانی ایرلاین مربوطه تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کند. در برخی موارد، ایرلاین ها پرواز را کنسل می کنند که به همین دلیل نمی توانید اطلاعات بلیط را مشاهده کنید. در این صورت ایرلاین باید پروازی با همان قیمت را برای شما رزرو کند.

نکاتی که قبل از خرید اینترنتی بلیط باید رعایت کنید

اعتبار سنجی بلیط هواپیما به منظور بررسی صحت بلیط رزرو شده است. فروش بلیط هواپیما تقلبی در برخی از سایت ها یا در شبکه های اجتماعی هنوز وجود دارد که به همین دلیل، سازمان هواپیمایی نسبت به این مسئله ابراز نگرانی کرده است. لذا قبل از خرید بلیط پرواز، توصیه می کنیم موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • توصیه می کنیم حتما از وب سایت های معتبر که دارای مجوز ای نماد هستند، بلیط خود را رزرو کنید. این مجوز معمولا در انتهای تمام صفحات سایت قرار دارد که با کلیک روی آن باید صفحه ای برای شما باز شود که مشخصات سایت را به شما نشان دهد.
  • سایت های معتبر فروش بلیط هواپیما دارای مجوزهایی از انجمن شرکت های هواپیمایی، سازمان گردشگری و سازمان هواپیمایی کشور هستند.
  • سایت مربوطه حتما باید در ابتدای آدرس آن عبارت https وجود داشته باشد.