رپورتاژ آگهی


قبل اجاره ویلا در کردان به چه چیزهایی دقت کنیم؟

شاید خوش‌بین‌ترین آدم‌ها هم فکرش را نمی‌کردند روزی برسد که روستای کوچک کردان تبدیل به یکی از پرطرفدارترین جاهای تفریحی اطراف پایتخت بشود و گوشه و کنارش را ویلاهای رنگارنگ و متنوع پر کنند. حتما برای شما هم پیش آمده که دوست داشته باشید یک ویلا اجاره کنید و با خیال راحت چند روزی را در این منطقه سرسبز و خوش آب‌وهوا سپری کنید.

قبل اجاره ویلا بهتر است به یکسری نکات ریز ولی کاربردی دقت کنید. اینکه باید قبل اجاره ویلا در کردان به چه چیزهایی دقت کنیم دقیقا همان چیزی است که ما در ادامه این مطلب به شما خواهیم گفت.

دنبال چجور ویلایی هستید؟

اینکه دنبال چجور ویلایی هستید و چه مواردی می‌توانند برای شما مناسب باشند اولین سوالی است که قبل از اجاره ویلا باید از خودتان بپرسید. بهترین راه برای جواب دادن به این سوال نوشتن انتظارات‌تان روی یک برگه کاغذ است. به‌عنوان‌مثال شما به یک ویلای لوکس استخردار نیاز دارید که حداقل سه اتاق خواب با تخت‌های یک نفره یا دو نفره و منظره قشنگی داشته باشد و درعین‌حال ظرفیت ۱۰ نفر را داشته باشد و برای بازی بچه‌ها هم جای مناسبی باشد.

 چقدر بودجه در نظر دارید؟

اگر بخواهیم منطقی صحبت کنیم، هزینه اجاره یک ویلا طبیعتا مبلغ خیلی کمی نیست و شما باید بیشتر روی رنج قیمتی متوسط تا بالا حساب باز کنید. بهتر است قبل از اجاره ویلا یک مبلغ حدودی را به‌عنوان بودجه تعیین کنید و با توجه به آن مبلغ دنبال ویلاهای مناسب بگردید. معمولا با این کار همیشه بهترین گزینه‌ها را پیدا می‌کنید و بعدا بابت یکی نبودن دخل و خرج به مشکل بر نمی‌خورید!

قبل اجاره ویلا در کردان به چه چیزهایی دقت کنیم؟

به‌عنوان مثال با خودتان بگویید من برای تعطیلات آخر هفته به مدت دو روز به یک ویلا نیاز دارم و با اطلاع از اینکه هزینه اجاره ویلا در ایام تعطیلات معمولا بیشتر است بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌ام حدود ۵ میلیون تومان است. بعد از این کار با چند کلیک ساده می‌توانید در سایت پینورست همان چیزی که مدنظرتان هست را پیدا کنید.

 حواستان به کلاه‌بردارها باشد!

اینکه همیشه باید برای خرید جای معتبر را انتخاب کنید چیز جدیدی نیست! کلاه‌بردارها از هر فرصتی برای ضربه زدن به بقیه و پر کردن جیب‌های خودشان استفاده می‌کنند. به‌عنوان مثال شما برای اجاره ویلا یک روزه در کردان با یک کلاه‌بردار تماس می‌گیرید. شخص کلاه‌بردار هم با نشان دادن عکس‌های پر زرق و برق و وعده‌های فریب‌دهنده مبلغ کامل اجاره ویلا یا بخش زیادی از آن را از شما می‌گیرد. به‌محض رسیدن به آدرسی که شخص کلاه‌بردار به شما داده بود متوجه می‌شوید که اینجا اصلا ویلایی وجود ندارد!

پلتفرم‌های اجاره اقامتگاه مثل پینورست برای همین راه‌اندازی شده‌اند. شما می‌توانید با مطالعه قوانین اجاره اقامتگاه در سایت پینورست با خیال راحت ویلای دلخواهتان را پیدا کنید.

 به زمان‌بندی‌ها دقت کنید

یکی از واجب‌ترین کارهایی که قبل از اجاره ویلا باید انجام داد تنظیم برنامه زمانی سفر است. شما باید دقیقا مشخص کنید که چند روز و از کی تا کی به ویلا نیاز دارید. اگر نتوانید برنامه زمانی سفرتان را به درستی تنظیم کنید احتمالا در آخر مجبور خواهید شد که یک هزینه اضافه برای اقامت بیش از حد مجاز پرداخت کنید یا با عجله ویلا را تخلیه کنید.

قبل از اجاره ویلا می‌توانید شرایط زمانی تحویل و تخلیه را در سایت‌های معتبر اجاره ویلا مطالعه کنید.

امکانات ویلا را خوب بررسی کنید

قبل اجاره ویلا در کردان به چه چیزهایی دقت کنیم؟

امکانات ویلا هم مثل خیلی از موضوعات دیگر کاملا سلیقه‌ای است. معمولا امکانات یک ویلا بیشترین نقش را در تعیین قیمت آن ویلا دارند؛ مثلا هزینه اجاره یک ویلای استخر دار قاعدتا بیشتر از یک ویلای بدون استخر است. معمولا همه ویلاهایی که برای اجاره در نظر گرفته می‌شوند امکاناتی مثل مبلمان، تخت خواب، تلویزیون، کباب‌پز، وسایل آشپزخانه، پارکینگ و چیزهایی از این قبیل را دارند.

نظرات و امتیازهای مسافران قبلی را بررسی کنید

استفاده از تجربه دیگران می‌تواند یک کمک خیلی بزرگ برای شما باشد. اگر یک ویلای مناسب نیازتان پیدا کردید و قصد اجاره آن را داشتید ولی بابت بعضی از موضوعات هنوز دو دل و سردرگم بودید می‌توانید از کامنت‌‌ ­ها، امتیازات و انتقادهای کسانی که قبلا همان ویلا را اجاره کرده‌اند استفاده کنید.

از قوانین اجاره ویلا و لغو رزرو اطلاع داشته باشید

قبل از اجاره ویلا حتما باید قوانین سایت اجاره اقامتگاه و ویلای مورد نظر را خوب مطالعه کنید تا بعدا به مشکل برنخورید. قبل از هر چیزی باید موقع تحویل ویلا مدرک شناسایی معتبر مثل کارت ملی هوشمند به همراه داشته باشید. اینکه در طول اقامت در یک ویلا امکان سیگار کشیدن، برگزاری مهمانی‌های دوستانه و خانوادگی یا به همراه داشتن حیوانات خانگی را داشته باشید یا خیر همگی از قوانین اجاره ویلا هستند.

شرایط لغو رزرو و بازگشت هزینه هم یک موضوع خیلی مهم در اجاره ویلا است که باید پیش از اقدام به‌خوبی درباره آن مطالعه کنید. به عنوان مثال بعد از اجاره ویلا هفتگی در کردان به خاطر یک مشکل از سفر منصرف می شوید. در صورتیکه تصمیم به کنسل کردن اقامت بگیرید معمولا باید مبلغی را به عنوان جریمه لغو رزرو پرداخت کنید.

این مبلغ بستگی به این دارد که شما از چند روز قبل تصمیم به کنسل کردن سفر گرفته باشید و یا از قبل چه شرایطی را قبول کرده باشید. پینورست با گزینه بیمه بازگشت هزینه تا زمان تحویل، خیالتان را بابت بازگشت هزینه در صورت لغو اقامت راحت کرده است.

 حتما ویلای با امنیت بالا اجاره کنید

قبل از اجاره ویلا حتما به این نکته توجه کنید که ویلاهای خارج از شهر خصوصا آن‌هایی که در نقاط دور افتاده قرار دارند امنیت چندان بالایی ندارند و بهتر است دنبال گزینه‌های مناسب‌تر بگردید. شخص اجاره دهنده ویلا موظف است امنیت اقامتگاه را تامین کند؛ اما شما هم موقع تحویل گرفتن ویلا حتما قفل‌های در و پنجره‌ها، سیستم‌های امنیتی و در و دیوارها را به‌خوبی چک کنید و درصورتی‌که به مشکلی برخوردید حتما اطلاع‌رسانی کنید.

نسبت به سطح بهداشت ویلا حساس باشید

قرار نیست که بعد از پرداخت هزینه اجاره ویلا و پا گذاشتن به داخل آن به ملافه و بالش‌های کثیف و سطل‌های پر از زباله یا سرویس بهداشتی کثیف بر بخورید. البته اطلاع پیدا کردن از وضعیت بهداشت یک ویلا کار چندان ساده‌ای نیست. یکی از راه‌ها استفاده از همان نظرات، امتیازات و نقدهای مسافران قبلی است؛ ولی ما پیشنهاد می‌کنیم از اقامتگاه‌های بهداشتی و استریل که قبل از سفر مورد بازرسی قرار گرفته‌اند استفاده کنید.

 مسیر دسترسی به ویلا را از قبل بررسی کنید

گاهی اوقات یک ویلای متوسط با مسیر دسترسی خوب بهتر از یک ویلای عالی با مسیر دسترسی بد است! قبل از اجاره ویلا بد نیست نگاهی هم به آدرس ویلا و موقعیت آن روی نقشه داشته باشید و کمی با خودتان فکر کنید کنید که آیا مسیر دسترسی به ویلا برای شما مناسب است یا نه؟ به‌عنوان مثال برای اجاره ویلا در کردان پینورست موقعیت حدودی یا دقیق ویلا را روی نقشه به شما نمایش می‌دهد.